Gazda ultimei întâlniri din acest an a programului “Porți Deschise – AcademIAA” a fost Biroul Român de Audit Transmedia. Arina Ureche, Director General BRAT, le-a prezentat profesorilor participanți la eveniment structura și rolul organizației în industria de MarCom și le-a explicat cum sunt realizate studiile de audiență BRAT.
“Noi furnizăm cifre, pe baza cărora cumpărătorii și vânzătorii de publicitate tranzacționează aceste date. Nu ne interesează ce politică au ei sau ce obiective finale au în vizor, scopul nostru este să le oferim cifre cât mai corecte, astfel încât tranzacționarea să se facă în mod profesional, cât mai transparent și eficient. Acesta este rolul BRAȚ-ului în piață de publicitate.” – Arina Ureche, Director General BRAT.
Arina Ureche a prezentat câteva dintre serviciile oferite de BRAT și felul în care acestea contribuie la menținerea ecosistemului media – auditul tirajelor publicațiilor tipărite și electronice, Studiul de Audiență și Tarfic Internet (SATI), Monitorizarea Investițiilor în Publicitate (MIP) și Studiul de Audiență OOH (SAO).
“Obiectivul nostru actual este de realizare a studiilor practice, ce măsoară indicatori de performanță specifici produselor media – presă tipărită, online și pantotaj – și a studiilor strategice care să ajute industria de media și publicitate să înțeleagă mai bine consumatorul.” – Arina Ureche, Director General BRAT.
Până acum, s-au derulat șapte sesiuni “Porți Deschise”, unde gazdele au fost: Procter & Gamble, McCann, ProTV, Publicis, Telekom, Kubis Interactive și BRAT. Programul “Porți Deschise” face parte din proiectul AcademIAA, al cărui scop este creșterea nivelului de angajabilitate al absolvenților de învățământ superior din domeniul MarCom. Programul pentru formatori “Porți Deschise” reunește profesori de la Facultatea de Marketing din ASE, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din Universitatea București și Facultățile de Comunicare și Relații Publice, respectiv Facultatea de Management din SNSPA București.
Ne revedem in ianuarie, la urmatoarea întâlnire “Porți Deschise”, care se va ține tot la BRAT, întrucât feedback-ul unanim al profesorilor a fost de continuare a discuției pe tema studiilor de audiență.
Extra info
Biroul Român de Audit Transmedia – BRAT este o organizație non-profit a industriei de media și publicitate ce are membri: edituri de presă scrisă și online, agenții, regii și clienți de publicitate, difuzori de presă. Obiectivul BRAȚ este sprijinirea industriei de media și publicitate prin stabilirea unor metode și standarde comune privind modul de măsurare al indicatorilor de performanță ai produselor media.