Asociația Română de Relații Publice – ARRP, în parteneriat cu International Communication Companies Organization – ICCO și cu Biblioteca Centrală Universitară “Carol I” – BCU, organizează miercuri, 21 martie 2018, în Aula BCU, conferința “Fake News – O anatomie a mistificării sociale”.
Evenimentul se adresează specialiștilor din domeniul comunicării, oamenilor de presă și altor categorii profesionale, analizând împreună cu invitați de prestigiu fenomenul fake news și influențele acestuia asupra mediului economic, social și politic.
„De la publicul larg, la antreprenori sau lideri de companii, de la media tradițională la instituții publice, cu toții suntem afectați, într-o măsură mai mare sau mai mică, de știrile false. Pericolul este erodarea încrederii cetățenilor și schimbarea percepțiilor și a comportamentului. Este prioritar să luăm măsuri, iar una dintre cele mai de impact dintre acestea este educarea publicului cu privire la alegerea bobului de neghină, respectiv la selectarea știrilor de calitate, bazate pe informații adevărate, și evitarea celor false”, arată președintele ARRP, Gabriel Pâslaru. „Ne dorim ca dezbaterea noastră să ajute la înțelegerea fenomenului știrilor false în profunzime și la limitarea propagării acestor informații, prin analizarea unor studii de caz și a măsurilor concrete de limitare a fenomenului, luate de companii și chiar de guverne ale unor țări din Europa”.
Printre vorbitorii invitați la eveniment se află: Jurgen Gangoly, ICCO Regional President for Europe, E.S. Mons. Miguel Maury Buendia, Nunțiu Papal, Dan Dungaciu, Director al Institutului de Științe Politice și Relații Internaționale al Academiei Române și reputat analist politic, prof. univ.dr. Alina Bârgăoanu, decan SNSPA, membră a HLEG (Grupul la Nivel Înalt al Comisiei Europene), George Bara, Chief Strategy Officer, Zetta Cloud, Ioana Avădani, CEO, Centrul pentru Jurnalism Independent, Cristian Pîrvulescu, comentator social și politic, reputați jurnaliști și bloggeri precum Cristian China Birta – Chinezu, Liviu Iolu, Tudor Mușat și alți distinși invitați.
Sesiunile de prezentări și discuțiile în panel vor fi moderate de către Gabriel Pâslaru, președintele ARRP, Camelia Spătaru, vicepreședinte al ARRP, prof.univ.dr. Dumitru Borțun, SNSPA și președinte al Juriului de onoare al ARRP, alături de alți specialiști în jurnalism și comunicare.
În cadrul conferinței vor fi abordate teme de mare interes precum: “Fake News – o provocare majoră pentru industria de PR „, „Impactul știrilor false asupra societății; de ce au puterea să influențeze opinia publică și comportamentul”; “Știrile false: propagandă sau model profitabil de afaceri? Cine se află în spatele știrilor false? Cine le finanțează? Cine profită? Geopolitica neîncrederii”. Preocupările devenite prioritare la nivel european vor fi tratate în prezentări precum: “Rezultatele consultărilor publice ale UE asupra fake news și a dezinformării online; Ce urmează? Rolul instituțiilor publice și al sectorului privat în combaterea fenomenului fake news”.
Participarea la acest eveniment este gratuită. Înscrierile se fac la adresa de email arrpoffice@gmail.com.
Parteneri ai conferinței sunt Agerpres, Babylon Consult, BDR Associates, Capital Estate, Comm 360, Kaufland, Media Trust, Perfect Ltd, Trendy Sound.
Fondată în 1995, Asociația Română de Relații Publice a fost creată pentru a face familia comunicatorilor din România mai puternică. Astăzi, reunește atât specialiști redutabili, care au pus bazele acestei profesii în România, cât și tineri profesioniști, aflați la începutul carierei lor. Începând din 2012, Asociația și-a lărgit aria de cuprindere, invitând în rândurile sale nu doar comunicatori individuali, ci și firme și departamente de comunicare din companii și instituții, plecând de la convingerea că astfel forța sa va spori și interesele comunicatorilor vor fi servite mai bine.
Mai multe detalii despre ARRP și despre eveniment puteți afla pe site-ul asociației: http://arrp.eu/.