Millennials sunt mai independenți în ceea ce privește deciziile de cumpărare, dar își depășesc bugetele lunare. Baby Boomers și reprezentanții Generației Z economisesc cel mai mult, în timp ce cei din Generația X au cele mai mari venituri, dar și împrumută cele mai mari sume de bani.
Acestea sunt doar câteva diferențe dintre cumpărătorii din ziua de azi. Pentru a afla modul în care se raportează la bani generațiile curente din România și cum își gestionează acestea bugetele, Golin – agenția de PR din Lowe Group – a realizat un nou studiu sub umbrela Bold by Lowe Group, alături de compania de research iSense Solutions.
„Într-o piață în care există simultan patru generații active de consumatori, este absolut necesar să înțelegem ce îi apropie și ce îi diferențiază, ce cheltuieli sunt importante pentru ei și unde își consumă aceștia bugetele. Așa că am aruncat un ochi pe lista de cumpărături și în portofelul fiecărei generații. Ca în cazul tuturor studiilor Bold by Lowe Group, am obținut insight-uri extrem de valoroase pentru a construi campanii de comunicare relevante, creative și eficiente, care să pornească de la consumator, de la nevoile lui și tendințele de consum, și să aibă impact și rezultate în business-ul companiilor și brandurilor”, spune Irina Roncea, Deputy Managing Director, Golin.
Studiul a vizat utilizatorii de internet din mediul urban clasificați în 4 generații distincte: Baby Boomers (55-65 ani)[1], cu un buget mediu personal pe lună de 2.407 lei[2], Generația X (39-54 ani)[3] – cu un buget de 2.759 lei, Millennials(24-38 ani)[4] – 2.305 lei și Generația Z (18-23 ani)[5] – 914 lei.
„Dincolo de alocarea diferită a resurselor pentru cumpărături, ne-am orientat atenția și asupra sumelor cheltuite de fiecare generație pentru activități ce țin de timp liber și de dezvoltarea personală. Este încurajator să aflăm că tinerii sunt din ce în ce mai preocupați de acest aspect, aproape jumătate dintre cei din Generația Z și Millennials consideră importante aceste cheltuieli versus 41% dintre cei din Generația X și doar o treime dintre Baby Boomers”, adaugă Traian Nastase, Managing Partner, iSense Solutions.
Cele mai importante cheltuieli ale românilor sunt legate de alimentație și de locuință, existând doar diferențe ușoare între generații. Astfel, cheltuielile cu alimentația sunt considerate foarte importante de către 83% dintre reprezentanții Generației X, 81% dintre Millennials, 81% din Generația Z și 79% dintre Baby Boomers. Iar cheltuielile cu locuința sunt importante pentru 80% dintre Millennials și Generația Z, 76% din Generația X și 72% dintre Baby Boomers.
În schimb, apar diferențe mai mari în cazul altor categorii de produse și servicii. Spre exemplu, tinerii din Generația Z și Millennials acordă o importanță mai mare cumpărăturilor de îmbrăcăminte, încălțăminte și produse de îngrijire personală față de celelalte generații (64% vs. 54% dintre Baby Boomers și 53% din Gen X). Cheltuielile pentru creșterea copiilor sunt mult mai importante în cazul Generației X (62% vs. 48% Millennials și Gen Z, 35% Baby Boomers). De asemenea, activitățile de relaxare sau dezvoltare personală sunt mai importante pentru Millennials și Gen Z (46%) decât pentru Gen X (41%) sau Baby Boomers (35%). Tot tinerii sunt cei care acordă o mai mare importanță donațiilor și acțiunilor de caritate (22% Millennials și Gen Z vs. 17% Gen X și 16% Baby Boomers).
În fiecare lună, cei mai mulți bani se duc pe mâncare (753 lei) și pe cheltuielile legate de locuință (680 lei), categorii care fac parte din cheltuielile lunare ale tuturor românilor. Cei care au credite sau datorii alocă pentru acestea un buget mediu lunar de 734 lei. De asemenea, un părinte cheltuiește, în medie, 398 lei lunar pentru creșterea copilului. Portofelul românilor se golește și pentru îmbrăcăminte / încălțăminte și îngrijire personală (285 lei, luând în considerare doar consumatorii care cheltuiesc bani lunar pentru această categorie de produse și servicii), economii / asigurări facultative (239 lei), transport personal / public (203 lei), investiții (161 lei), relaxare și dezvoltare personală (158 lei), animale de companie (112 lei) și donații / caritate (44 lei).
Potrivit studiului, cei mai economi sunt Baby Boomers, 54% dintre aceștia reușind să pună deoparte bani lunar, față de 49% din Gen Z, 45% dintre Millennials și 43% din Gen X. Totuși, luând în considerare sumele de bani economisite, Gen X conduce cu 459 lei / lună în comparație cu Baby Boomers (409 lei / lună), Millennials (350 lei / lună) și Gen Z (312 lei / lună).
La polul opus, Millennials se încadrează cu cea mai mare dificultate în bugetul lunar, 28% dintre ei recunoscând că îl depășesc, față de 21% din Gen Z, 20% din Gen X și 19% dintre Baby Boomers. Generația X este pe primul loc nu doar la cele mai mari sume economisite, ci și la cele mai mari sume împrumutate. Astfel, reprezentanții Generației X care nu se încadrează în bugetul lunar îl depășesc, în medie, cu 457 lei / lună, față de Millennials – 419 lei / lună, Gen Z – 364 lei / lună, Baby Boomers – 305 lei / lună.
Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions în exclusivitate pentru Golin și a inclus un eșantion de 500 de respondenți, utilizatori de internet din mediul urban, cu vârsta 18-65 de ani. Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro, în luna aprilie 2018, și sunt reprezentative la nivel urban. Rezultatele studiului au un grad de eroare de +/- 4,38%, la un nivel de încredere de 95%.
Golin este singura agenție de PR din România care a câștigat, pentru trei ani la rând, titlul de Agenția #1 în topul Biz PR Awards. De asemenea, este singura agenție din România care a câștigat, în același an, locul 1 în cele mai importante competiții ale industriei: Agenția Anului în cadrul galei Romanian PR Award 2014, Agenția #1 în topul Biz PR Awards 2014 și #1 în preferințele bloggerilor români. Golin a fost de două ori Agenția Anului la Romanian PR Award – în 2010 și 2014.
Golin România este afiliată la una dintre cele mai valoroase reţele internaţionale de PR, Golin Worldwide. Acesta este primul birou din Europa Centrală şi de Est al companiei americane care deţine în total peste 50 de birouri în America, EMEA si APAC.
Pentru mai multe informații vizitați http://golin.ro sau pagina de Facebook Golin Romania.
iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.
Bold by Lowe Group este o inițiativă curajoasă a grupului Lowe menită să aducă ceva nou în industria de comunicare. Platforma include o serie de evenimente și studii realizate în parteneriat cu firma de cercetare iSense Solutions prin care sunt analizate cele mai recente și relevante informații și tendințe din domenii cheie din România, ajutând astfel brandurile să se poziționeze și să vândă mai bine.
De 25 de ani pe piața locală, Lowe Group este unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare prezente în România, oferind servicii în întregul spectru al comunicărilor de marketing. Din grup fac parte în prezent următoarele agenții: MullenLowe (creație și producție publicitară), Initiative (media), Golin (relații publice), Profero (creație și productie publicitară digitală), Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic) și BPN (media).
[1] 1.667.800 – populație
[2] Date din studiul iSense Solutions – Modern Consumer Trends, ianuarie 2018
[3] 2.548.333 – populație
[4] 2.339.763 – populație
[5] 602.334 – populație