Începând cu luna decembrie, cu ocazia lansării ofertei “Video Nelimitat la Cartela”, Telekom Romania și Leo Burnett au dat naștere unui nou trend în materie de conținut video în rândul vloggerilor, prin campania “Swap de vloggeri”.
La baza campaniei a stat efectul de “filter bubble” care se creează în social media. S-a observat că algoritmii canalelor de social media analizează istoricul căutărilor și preferințelor noastre, furnizându-ne, pe baza acestora, conținut similar. În timp, acest tip de comportament ne întărește anumite idei în defavoarea altora, împiedicându-ne să ne formăm o opinie obiectivă asupra lucrurilor. Acest fenomen este cu atât mai pregnant în rândul tinerilor adolescenți care au ca sursă principală de informare Social Media, YouTube, în detrimentul canalelor media clasice (TV, print).
Odată cu lansarea ofertei “Video Nelimitat”, Telekom Romania și Leo Burnett au avut oportunitatea perfectă de a sparge acest “filter bubble”, prin implicarea vloggerilor și a audiențelor acestora.
În urma unei analize consistente de date în ceea ce privește audiențele celor mai influenți vloggeri au fost identificați cei cu audiențe diferite, cu opinii și preferințe la poli opuși. După care, pentru o zi, Leo Burnett și Telekom au facilitat un schimb între aceștia, fiecare având astfel posibilitatea de a se exprima liber pe canalul de YouTube al unui vlogger complet diferit.
Acest schimb neașteptat de vloggeri a expus audiențele fiecăruia dintre ei la un tip de conținut nou, care a provocat fanii să iasă din norma cu care erau obișnuiți, și astfel să fie mai deschiși către opinii și vizuni diferite.
Victor Stroe, Associate Director & Head of Strategy, Leo Burnett Bucharest: “Pentru Leo Burnett, big data este un focus clar în încercarea de a veni cu un produs creativ care să pornească din insight-uri oferite de cifre. “Filter bubble” este o problemă creată de algoritmii din social media, iar soluția a trebuit să vină evident tot din această zonă.”
Campania realizată de Leo Burnett pentru Telekom Romania a acumulat astfel 5 milioane de vizualizări organice pe YouTube și 1,5 milioane de vizualizări organice pe Instagram, promovând în acest fel oferta “Video Nelimitat” cu zero investiție media.
Ruxandra Rau, Director Brand & Communication Strategy, Telekom România: “Oferta de video nelimitat la cartela Telekom a deschis tinerilor noi oportunități de comunicare și entertainment. Am vrut ca promovarea acestei oferte să aibă un obiectiv mai înalt decât simpla implicare sau viralizare. Am vrut să încurajăm „consumul responsabil de social media”, atrăgând atenția asupra acestui fenomen de filtrare, care ne poate afecta percepțiile și relațiile cu cei din jurul nostru. Odată conștientizat, ține de fiecare dintre noi să fim atenți și receptivi și față de „ceilalți”, fiind deschiși implicit către noi păreri și oportunități.”
“Swap de vloggeri” a înregistrat rezultate neașteptat de mari și în rândul vloggerilor, care și-au extins reach-ul prin expunerea la o audiență nouă și au dat naștere unui nou trend în materie de content video.
Iată câteva dintre “swap-urile” campaniei:
- Frații Munteanu la Noaptea Târziu pe canal – 2,3 milioane views
- Noaptea Târziu la Munteni pe canal – 1 milion views
- Selly la Deliric – 211k views
- Deliric la Selly – 348k views
- Bogdan Teches la Mikey H – 303k views
https://youtu.be/kL6E-pPE6Wc
- Mikey H la Bogdan Teches – 155k views
Echipe participante la proiect:
Telekom Romania: Ruxandra Rau – Director Brand & Communication Strategy; Oana Ioja – Expert Brand & Communication; Ana Maria Nitu – Social Media Specialist.
Leo Burnett Bucharest: Victor Stroe – Associate Director & Head of Strategy; Ali Bati – Creative Director; Mihai Lucanu – Brand Comms Director; Alin Marghidanu – Group Creative Director; Andreas Aron – Copywriter; Alin Badiu – Art Director; Maria Zvinca – Content Executive; Corina Bratu – Strategic Planner; Maria Ilea – Account Manager.