[AcademIAA] Ziua Porților Deschise la Golin PR

Golin PR, parte din grupul MullenLowe, și-au deschis porțile pentru grupul AcademIAA și au povestit profesorilor din Facultatea de Marketing din ASE, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din Universitatea București și Facultățile de Comunicare și Relații Publice, respectiv Facultatea de Management din SNSPA București despre clienții și campaniile lor recente, cât și despre obiectivele și politicile lor de HR.

Prima parte a evenimentului s-a concentrat pe businessul Golin
Branding-mural în biroul Golin PR

Irina Roncea, Deputy Managing Director ne-a povestit câteva lucruri despre rețeaua Golin și despre agenția de la București, singura premiață la Biz PR Awards timp de 4 ani consecutivi, câștigătoarea marelui premiu la IAB MIXX Awards 2017 și rețeaua anului la Golden Hammer 2017.

Golin sunt COURAGEOUSLY HAPPY și RELEVANCE OBSESSED. În tot ceea ce fac se vede că they #goallin.

  • Au realizat campania Electric Castle Unofficial Partners, prin care au convins angajatori din toată țara să ofere angajaților lunea liberă, ca aceștia să se bucure de festival până la capăt

  • Realizează campania anuală Cif curăță România, prin care oricine poate înscrie un loc cu pereți murdari, iar echipele de voluntari vin în ajutor
  • Se mândresc cu cea mai lungă relație între un client și o agenție, Golin și McDonalds
  • Au umplut sala la prima piesă de teatru cu audiții pentru public

  • Au realizat Laboratorul de Imaginar BRD, cu ocazia Zilei Internaționale a Teatrului

În cea de-a doua parte, am discutat despre studenți și recrutare

Roxana Zainea, HR Manager în grupul MullenLowe, a moderat o discuție deschisă, pornind de la beneficiile pe care le-a creat pentru angajații din grup, dar care nu îi facilitează întotdeauna găsirea tinerelor talente. „Ducem lipsă de responsabilitate”, ne declară ea.

Roxana Zainea (HR Manager Lowe Group)

Cei 180 de angajați din grup se bucură, mai ales de vreun an încoace, de o mulțime de beneficii care să transforme, înainte de toate, în oameni curajoși și fericiți și apoi în angajați motivați și responsabili:

  • Recent, grupul Lowe a deschis un salon de tatuaje dedicat angajaților, și un număr mare dintre aceștia chiar s-au bucurat să folosească acest serviciu.
  • În fiecare joi de vară, organizează Roaba cu Bere, în care angajații se distrează și interacționează pe terasa noului sediu al MullenLowe
  • Vinerea de Vamă e tot un program de vară, prin care oricine poate veni cu animalul de companie la birou și ziua se termină la 3.00, ca să poți pleca liniștit la mare.

Există și proiecte la nivel internațional. Grupul global încurajează implicarea socială a angajaților, și susține financiar proiecte neconvenționale personale

Pangolin

cu impact social. Un astfel de „premiu” a fost câștigat chiar de o colegă din București, care a demarat Festivalul de Teatru Multiart, cu deținuți. Un altul, la care a participat chiar Irina Roncea, a fost cățărarea pe muntele Kili, pentru a strânge bani pentru a salva Pangolinul de la extincție.

Ce fel de viitori colegi caută Golin

În primul rând tineri responsabili, care vor să învețe, care vor să se țină de treabă și să crească într-o echipă tânără, cu dedicare și implicare. Adică să #goallin. Este bine de știut că programul de internship este deschis tot anul, așadar studenții își pot aloca singuri perioada din an cea mai potrivită pentru internship. Și dacă nu pot rămâne imediat angajați (pentru că trebuie să își susțină licența spre exemplu), dar își doresc, porțile celor din MullenLowe le rămân deschise.

Flexibilitatea e mare, și în ceea ce privește orarul de lucru pentru un intern dar și în ce privește rolul din companie. Roxana ne povestește că „am construit roluri în funcție de om, pentru că ne-a plăcut foarte mult persoana, și pentru că ne place să fit a job to the person, not a person to the job”. Omul, în complexitatea sa și cu punctele sale forte, este mai importantă decât punctele de pe un job description pentru cei din MullenLowe.

Ne dorim studenți pe care să îi creștem, prin internship, și să rămână alături de noi. De aceea, internshipul este gândit ca o simulare de job, un job entry level cu mai puțin contact direct cu clientul” ne mai spune Roxana.

Am încheiat întâlnirea privind spre viitor

După ce Roxana ne-a explicat că studenții pot veni oricând în internship, cu condiția să fie responsabili și să se țină de treabă, am privit puțin spre viitor, spre posibile direcții de a crea un ecosistem de învățare complementar și coroborat între academic și profesional.

Este important este ca mediul academic și mediul de business să găsească o cale prin care să poată coabita în viața studentului, să nu mai fie 2 etape complet disparate, pentru că altfel juniorii ajung la companie cu așteptări nerealiste și fără o pregătire aprofundat practică. În același timp, e esențial și să le atragem atenția asupra greșelilor, inadecvărilor, pentru că altfel îi lăsăm fără repere”, punctează Maria Predoiu, președinte IAA.

După o dezbatere despre anduranța și motivația studenților de a lucra 12 ore pe zi, master și job, participanții și-au dat seama de nevoia de a instituționaliza internshipul și de a suda „actuala ruptură” educațională între partea teoretică și partea practică. Întrucât academicul este, încă, foarte fundamentat pe o învățare teoretică, apare nevoia de training intensiv din partea angajatorului, și în consecință la imposibilitatea, din motive de business, de a plăti internshipul (acesta fiind o investiție în educația tânărului). Este vital ca practica (prin internship) și teoria (de la cursuri) să meargă mână în mână, să se întrepătrundă cât studentul e la facultate, ca să eliminăm aceste sincope care apar de la tranziția din teoretic în practic.

Extra info

Programul “Porți Deschise” face parte din proiectul AcademIAA, al cărui scop este creșterea nivelului de angajabilitate al absolvenților de învățământ superior din domeniul MarCom. Programul pentru formatori “Porți Deschise” reunește profesori de la Facultatea de Marketing din ASE, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din Universitatea București și Facultățile de Comunicare și Relații Publice, respectiv Facultatea de Management din SNSPA București.

Până acum, s-au derulat zece sesiuni “Porți Deschise”, unde gazdele au fost: Procter & Gamble, McCann, ProTV, Publicis, Telekom, Kubis Interactive, BRAT (2), Kantar & ARMA, Golin PR.