Premiile de Excelenta IAA recompenseaza in mod deosebit oamenii care, prin curajul si perseverenta lor, misca lucruri in directia potrivita si adauga plus valoare intregii societati prin activitatea lor zilnica. Melania Medeleanu a primit doua premii la decernarea celei de-a VIII-a editii a Premiilor de Excelenta IAA – Premiul Creativity 4 Better si Premiul Personalitatea Anului în Marcom.
In general, festivalurile si galele aduc recunoasterea proiectelor, insa noi vrem sa punctam importanta oamenilor din spatele oricarei miscari, caci doar ei sunt forta motrice a schimbarii si a evolutiei. Asadar, ne dorim sa aratam publicului mai mult despre omul si profesionistul care a castigat fiecare premiu si cum a ajuns el in rolul de influentator al industriei.
Premiul Creativity 4 Better i-a fost inmanat Melaniei Medeleanu – pentru campania MagicHOME – pentru un efort national de solidaritate cu familiile copiilor bolnavi de cancer și pentru ambiția de a implica societatea în materializarea fizică a MagicHOME – lânga cel mai mare spital oncologic pentru copii.
Premiul Personalitatea Anului în Marcom, decernat în urma votului celor aflați în sală, a mers tot către Melania Medeleanu.
Ne poti ajuta cu un scurt rezumat al carierei tale? Ne dorim sa te prezentam in 3 fraze care sa spuna totul despre cum ai intrat in industria comunicarii si marketingului, de ce si care e drive-ul tau.
O buna bucata din viata mea mi-am comunicat tacerile, pentru ca nu aveam curajul sa ma exprim altfel. Nici macar televiziunea, desi mi-am petrecut mare parte din timp acolo, nu reusea sa ma convinga sa ies din spatiul meu cel sigur. E simplu sa vorbesti cu o camera de luat vederi – mult mai simplu decat cu oameni care te privesc in ochi. A functionat insa doar pana la momentul in care n-a mai fost vorba despre mine. Cand am simtit nevoia sa ies din patratica mea si sa demarez diverse proiecte sociale mi-am dat seama ca sponsorii sau autoritatile nu vor reactiona doar la mailuri sau memorii ci e nevoie ca cineva sa-i convinga fata in fata. Asa ca am inceput sa…comunic. Si nu m-am mai oprit de vreo 10 ani. Astazi sunt momente in care si mie mi-e greu sa cred ca tin cursuri de public speaking.
Toate interviurile pe care le-am luat in cei 22 de ani de televiziune, toate evenimentele pe care le-am moderat si stradaniile de a convinge oameni sa sa implice in diverse proiecte sociale m-au invatat doua lucruri pe care le pot face cu ajutorul cuvintelor: sa asez reflectoarele pe nedreptati si sa-i pun pe oameni in valoare.

Povesteste-ne, te rugam, despre proiectul care ti-a adus premiul. Este cel mai drag, cel in care ai investit cel mai mult timp, efort, cele mai multe resurse? Cum l-ai inceput si ce planuri de viitor ai cu el?
Proiectul MagicHOME s-a nascut din dorinta de a-i ajuta pe parintii care vin din provincie la tratament in spitalele oncologice din Bucuresti, Cluj si Viena. Parintele unui copil bolnav de cancer locuieste cel mai adesea pe un scaun de spital, langa patul copilului lor. Dar acesti oameni trebuie sa fie puternici pentru pruncii lor – asa ca au nevoie de odihna, au nevoie de un loc in care sa planga, de un loc in care sa manance sau sa gateasca pentru copilul lor, sa spele hainele sau sa-si faca un dus si sa revina apoi la el cu forte proaspete. Asa ca, atunci cand am cheltuit toti banii Asociatiei MagiCAMP pe un bloc cu 3 etaje aflat in imediata apropiere a institutului Oncologic Fundeni am stiu ca va fi nevoie de o campanie de strangere de fonduri pentru a renova si adapta aceasta cladire la nevoile parintilor dar si copiilor cu afectiuni oncologice care vor locui acolo.
Am apelat la Jazz Communication si nu puteam face o alegere mai buna. In parteneriat cu Rogalski-Damaschin si Saga Film a iesit una dintre cele mai reusite campanii sociale, cu efecte imediate – peste 100.000 de oameni au trimis un sms cu mesajul MAGIC la 8844, donand astefl 2 euro lunar pentru Refugiul Parintilor. Suntem in asteptarea autorizatiei de constructie care sa ne permita sa incepem lucrarile de renovare si, cu ajutorul donatiilor individuale si cu sprijinul sponsorilor nostri avem acum toate materialele necesare pentru a ne apuca de treaba. N-o sa le putem multumi niciodata tuturor dar ne-ar placea ca ei sa stie ca gestul lor – 2 euro, 2 randuri pe Fb care sa atraga atentia asupra cauzei sau 20 de minute pe scaunul rece de la Galateca inseamna sute de oameni a caror suferinta va fi putin mai usor de indurat.
IAA te recunoaste ca role model, acesta a si fost unul dintre motivele pentru a-ti premia meritele. Ce le poti spune tinerilor la inceput de cariera intr-o industrie creativa? Ce sa faca, in ce directie sa isi investeasca visele si cum sa se mentina motivat?
Visul, oricat de nebunesc sau atipic, este cheia oricarui inceput care va avea sanse de reusita. Acel tip de vis care te anima profund, la care te gandesti constant si care iti face fiinta sa vibreze. Pasul doi pentru a duce acea prima licarire magica mai departe este inarmarea cu rabdare. Rabdare pentru fiecare raspuns negativ, rabdare pentru fiecare blocaj creativ, rabdare pentru fiecare mic sau mare esec, rabdare pentru a invata din toate experientele anterioare si nu in ultimul rand, rabdare pentru a reusi. Cu cat este mai puternic visul, cu cat el este aliniat setului de valori intrinseci fiecarei persoane, cu atat motivatia este mai vie. Poate ca nu toti tinerii au un asemenea vis, caz in care rabdarea este inca o data un atu. Sugestia mea pentru orice tanar la inceput de drum este sa isi acorde timp sa viseze pana cand visul devine crez.
Pentru a sustine viziunea de Romania = Hub Global Creativ, IAA se implica nu doar in educatie si reprezentare legislativa, ci si in promovare. Asa a luat nastere Conferinta Globala IAA – Creativity4Better (aflata anul acesta la a 2a editie). In acest sens, al creativitatii care are ca scop si obiectiv o lume mai buna, ne poti da un exemplu de campanie (worldwide sau locala) care pune cel mai bine in valoare puterea creativitatii?
Sunt foarte multe campanii care mustesc a creativitate. Mi-e greu sa aleg. Dar una dintre campaniile care m-au lasat fara cuvinte si care mi s-au intiparit in minte este campania „Most Shocking second a day” celor de la Don’t Panic London care pune sub o lupa emotionala situatia copiilor refugiati din Siria – https://www.dontpaniclondon.com/project/most-shocking-second-a-day/ .