Cristina Cazacu (Friends TBWA Bucharest) şi George Bucurescu (Jazz Communication) au făcut parte din selecția pentru cea de-a saptea ediție Creative Express, ce a avut loc pe 12 și 13 iulie în Lisabona şi a fost organizata de Art Directors Club of Europe si gǎzduitǎ de Clube de Criativos de Portugal.
Ȋn total, 29 de tineri europeni talentați au fost selectați de Art Directors Club of Europe, iniţiatorul proiectului, pentru a participa la Creative Express. Aceastǎ ediție i-a provocat pe tinerii participanți să vină cu idei și strategii de comunicare care să implice comunitatea creativă europeană pentru următoarea ediție a Festivalului Creativ European ADCE, festival ce va avea loc în Barcelona pe 9 și 10 noiembrie.
Cristina Cazacu, Art Director Friends TBWA Bucharest şi absolventǎ a Şcolii ADC*RO, promoţia 2016 povesteşte cum a fost workshopul:
“Creative Express este cel mai bun naming pentru experiența pe care o ai atunci când participi la acest program: o pastilă de creativitate, mai mult sau mai puțin auto-indusă, în care reușesti în 24 de ore (cu tot cu pauze de masă și plimbări cu tramvaie istorice și tuk-tuk-uri) să rezolvi un brief, de la insight până la prezentare, și încă să o faci bine. L-am perceput ca pe un challenge de creativitate extrem, în timpul căruia am fost mereu veselă și optimistă, mulțumită echipei în care am fost, cu care am rezonat instant, deși ne cunoscusem cu câteva minute înainte. Lași deoparte orgolii, metode personale, păreri fixe și idei preconcepute și muncești la un concept, care aparține tuturor, într-o cursă contra-cronometru, singurul scop fiind să faci cât mai bine ce este de făcut. Când se termină – te simți exact ca după un maraton. Obosit, dar fericit. Ai învațat multe, atât de la tutori și colegi, dar mai ales, afli câte ceva despre tine, ca om de creație.
Cel mai mișto sfat primit? Pornind de la experiența cu potențial devastator a unui rechin mecanic total nereușit, creat pentru filmul JAWS, Spilberg a reușit să transforme un blocaj intr-un blockbuster.
Pe scurt: F.U.C.K. T.H.E. S.H.A.R.K. – Failure Upon Creative Kids Transforms Horrible Experiences into Something Heroic and Rare.”, declarǎ Cristina.
George Bucurescu, Copywriter Jazz Communication şi absolvent al Şcolii ADC*RO tot în promoţia 2016, completeazǎ:
„Într-un fel sau altul, Creative Express îți prinde bine. Okay, poate că experiența asta nu te transformă peste noapte într-un copywriter mai bun, dar îți arată cam pe unde te situezi în raport cu alți copywriteri din alte țări, din alte agenții. Și dacă e ceva care mi-a dat mind fuck, probabil e sfatul mentorului Saurabh Kakade: când îți vine o idee bună, notează-ți contextul – unde te aflai, ce făceai, cu cine vorbeai în acel moment; după o lunǎ, două, vei observa un pattern. Simplu, nu?
Iar în concluzie, mi-aș dori ca astfel de programe educaționale să se înmulțească. Sunt mulți publicitari talentați în România și prea puține locuri la Creative Express”.
Creative Express este un workshop organizat de Art Directors Club of Europe, prin care se încurajează colaborarea între tinerii creativi din Europa și se promovează interdisciplinaritatea și dialogul.
Art Directors Club România (ADC*RO) este parte din Art Directors Club of Europe și reprezintă o asociație non-profit, al cărei obiectiv este acela de a promova și de a recunoaște excelența în creativitate. Misiunea organizaţiei este de a conecta şi de a aduce împreună cele mai puternice talente creative şi de a le pune la dispoziţie instrumente prin care să se manifeste cu solidaritate, generozitate şi excelenţă profesională. Printre cele mai importante proiecte ADC România se numǎrǎ: Şcoala ADC*RO, Lady Steps şi Top 3 ADC.
Mai multe pe: