„Milenialii: Generația Căutătorilor”: Kiss FM a adus la aceeași masă profesioniști din multiple domenii precum Marketing, Comunicare, HR FMCG, Banking, Telecom, Retail, Pharma, Media și Publicitate. În cadrul atelierului dedicat inițiativei, cu ajutorul instrumentelor inovatoare ale DesignThinkers Academy, aceștia au generat idei și produse create special pentru românii din generaţia millennials: o generație de căutători.
Inițiativa Kiss FM are la bază o serie de insight-uri despre generația millennials, culese timp de doi ani dintr-o comunitate online de cercetare. Specialiști în studii de piață, la rândul lor reprezentanţi ai acestei generaţii, au stat de vorbă în fiecare zi cu 200 de millennials care au împărtășit stilul lor de viață, modul în care se raportează la diferite industrii, trenduri și chiar modul de implicare în evenimentele sociale care se întâmplă în România.
Toate aceste insight-uri relevante despre generaţia millennials din România, ce țin de implicarea și eficiența lor, responsabilitatea față de tradiții, loialitatea față de angajatori sau obiceiurile lor de consum au fost materia primă a workshop-ului. Pe baza insight-urilor, participanții au replicat căutarea reprezentanţilor millennials într-un exercițiu creativ, folosind tool-urile DesignThinking.
Workshop-ul organizat de Kiss FM a deschis dialogul între participanții creativi și participanții pragmatici, iar ideile generate în urma acestuia au demonstrat încă o dată complexitatea millennials, numiți cu această ocazie și ”Generația Căutătorilor”. De ce generația căutătorilor? Pentru că e una dintre primele generații care a început să pună întrebări „incomode”, să exploreze și să caute răspunsuri din mai multe surse, atât offline cât mai ales online; este generația care explorează și caută să aplice și să dezvolte noi trenduri.
Pornind de la informațiile aflate de la reprezentanții acestei generații, a fost creat booklet-ul „Milenialii: Generația Căutătorilor”. Bookletul prezintă mai multe profiluri de căutatori, ele diferențiindu-se, în principal, prin nevoile, valorile și chiar temerile pe care le au acești tineri.
Dacă ei se caracterizează ca fiind “generația high tech, online, cea care trăiește în secolul vitezei, generația vie, generația care experimentează, generația care crede că viața merită trăită, generația viitorului”, cei care intră în contact cu aceștia îi caracterizează ca fiind diferiți: responsabili diferit, implicați diferit, eficienți diferit, dar și mai puțin ascultători, mai puțin loiali, fie că e vorba despre compania în care lucrează, fie că e vorba despre brandurile pe care le cumpără.
Pentru ca participanții la workshop să genereze idei de servicii și produse pentru millennials, studiul le-a dezvăluit detaliile celor patru profiluri cu cea mai mare pondere în România, profiluri care atenuează totuși diferența pe care alte generații o văd la acești tineri:
Căutătorul de Stabilitate, unde se încadrează 27% dintre reprezentanţii autohtoni ai generaţiei millennials, este cel care își dorește „liniștea, deoarece nu mă simt confortabil în zone de conflict. Îmi doresc stabilitate ca să nu am grija zilei de mâine”.
Căutătorul de Conexiuni (26%) se simte „ataşat de familia şi prietenii mei și cred că oamenii care ne înconjoară ne definesc! Sentimentele de apartenenţă, de iubire, de grijă, mă definesc cel mai bine!” .
Căutătorul de Originalitate (14%) spune despre el: „Îmi place să mă diferenţiez faţă de restul lumii! Îmi cunosc adevărata valoare, învăţ pentru a mă dezvolta şi pot mereu să demonstrez cât de înzestrat sunt!”.
Căutătorul de Succes (13%) este mândru, în primul rând, de realizările profesionale: „Am obţinut un job conform aşteptărilor și muncii mele şi mă face să mă simt mândru de mine”.
Chiar denumirile celor 4 profiluri ne spun ceva important despre ai noștri millennials: deși există tendința de a fi caracterizați ca fiind „diferiți” de generațiile anterioare, observăm o tendință pe care o întâlnim în general la români: toleranța scăzută la risc, căutarea zonei de confort și siguranța zilei de mâine.
De aceea, Generația Căutătorilor preferă să aleagă produse și servicii care să îi ajute să aibă grijă de cei dragi (73%), care îi fac să se simtă relaxați și în siguranță (74%) sau care să îi ajute să uite de grijile zilnice și să se bucure de viață (67%) și mai puțin produse care să îi facă diferiți și originali (55%) sau puternici și influenți (52%).
De la școala DesignThinkers Academy, Thomas de Bresser (Senior Service Designer DesignThinkers Group Amsterdam) și Lăcrămioara Loghin (co-fondator DesignThinkers Academy Bucharest) au pus la lucru inovația și inspirația participanţilor.
La nivel global, DesignThinkers Academy propune soluții utilizate de companii precum Google, Nike, Coca-Cola, MasterCard, Philips, iar începând din 2018 își extinde prezența în Europa de Est, prin deschiderea unei subsidiare în România. Evenimentele sub acest concept au început să se desfăşoare din primăvara acestui an.
DesignThinkers Academy este o organizație globală fondată în Olanda și are sediul central în Amsterdam. Încă de la înființare și-a propus să abordeze provocărilor de business dintr-o perspectivă centrată pe oameni și pe dezvoltarea capacității de a crea un impact pozitiv.
Mai multe informații despre DesignThinkers Academy Romania sunt disponibile aici: designthinkersacademy.com/bucharest/
Exact şi WaveTree0 a pus la dispoziție specialiștii în studii de piață, la rândul lor reprezentanţi ai generaţiei millennials: Denisa Apreutesei (Senior Qualitative Researcher în cadrul Exact Business Solutions) și Adina Manta (Online/ Offline Research Lead în cadrul WaveTree0).
Kiss FM este de 10 ani radioul numarul 1 în România. Kiss FM are o audiență zilnică de 2,5 milioane de ascultători la nivel național, targetul principal fiind ascultătorii din generația millennials. Alături de Kiss FM, din același grup media – AG Radio Holding – mai fac parte Magic FM și Rock FM, precum și televiziunile muzicale Kiss TV, Magic TV, Rock TV și publicația online unsitedemuzica.ro.