3 mega-tendințe cu mare potențial pentru comunicarea de brand

De Prof.Dr.Ana Adi, Quadriga University Berlin

Potrivit analizelor și predicțiilor celor de la TrendOne, o firma de consultanță cu sedii în Germania, Austria și Elveția ce urmăresc tendințele tehnologice, de business și ale societății în lume, pentru 2021 exită 12 mega-tendințe, fiecare dintre ele cu câteva sub-teme. Dintre ele voi alege 3 ce influențează deja iremediabil comunicarea de brand .

  • Individualization (Individualizarea)

Merge cu mult mai departe de comunicarea pe gustul fiecăruia (customization) și de personal branding. Individualizarea ca mega-trend include elemente ce marchează schimbarea discursurilor în societate despre gen (gender fludidity) și stil de viață, foarte puternic influențate de ajungerea la maturitate a celor din generația Y (millenials) și de deciziile lor politice și economice. Pentru că brandurile să aibă success în viitor, întrebările esențiale nu vor fi despre ce fac și de ce fac și despre cum susțin ele dezvoltatea individuală a celor pe care îi servesc. 

  • Attention economy (economia bazată pe atenție) 

Ideea tranzacțiilor bazate pe atenție nu e nouă (publicitatea a folosit de când se știe  atenția că element de conversie într-o tranzacție și toate modele publicitare sunt bazate această idee – vezi prime time, trafic) iar elemente precum influencer marketing, content marketing, publicitatea ca serviciu (advertising aș service) și curente estetice sunt deja aplicate. Până și marketingul senzorial (sensory marketing) e deja pus în aplicare, branduri precum Dunkin’ Donuts  deja folosind un spray cu aromă de cafea în autobuzele în care le arătau reclamă. Din întreg ecosistemul atenției Dynamic storytelling (povestiri dinamice) însă sunt cele mai interesante. Cine va ști să combine artă povestirii cu joacă (gamification), dar va lasa „ascultătorului” posibilitatea să participe activ în povești (în locuri, timpi și senzații) diferite va reuși să atragă nu numai atenția în viitor dar va fi și ținut minte.

  • Distrust society (o societate neîncrezătoare) 

Societatea neîncrezătoare e un rezultat direct al expunerii la prea multă informație deodată (information overload) – creșterea neîncrederii față de tehnologie și surse de informație tradiționale (fie ele guvernamentale, organizaționale și instituționale) și întoarcerea la sursele apropriate și cunoscute fiind o reacție naturală. Brandurile etice, cu o misiune socială clară și model de afaceri ce adresează nevoile stakeholderilor sunt cele de viitor, așa că urmăriți cu atenție firme precum Kickstarter –  corporație cu beneficii publice (public-benefit corporation) și firme folosind modele precum „creating shared value” (cu rețele de distribuție redusă și concentrație pe comunități și partneriate inter-organizaționale).

Trei tendințe, o soluție – aplicări multiple 

Mega-tendințele 2021 sunt toate interconectate. Pentru comunicarea de brand, atât în 2018 cât și în 2021 nu canalele vor fi esențiale ci relevanță și executarea promisiunii de brand. Mulțumită tehnologiei, revenim încet la triburi (vezi aici ce zice Seth Godin despre asta), așa că și brandurile și comunicarea de brand vor fi tribale (și prin asta spun de fapt, de nișă).

Acest site folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți experiența ta de navigare și pentru a asigura funcționarea corectă a site-ului. Continuând să folosești acest site, recunoști și accepți utilizarea cookie-urilor.

Acceptă toate Acceptă doar necesarele