Bucureşti, mai 2019 – Baylab – Laboratorul de Ştiinţe Bayer – îşi redeschide porţile începând din 6 mai, în România şi Republica Moldova. Formatul ediţiei de anul acesta, în premieră la nivel național, oferă elevilor din învăţământul primar şi gimnazial oportunitatea de a lua parte la o experienţă educaţională de top. Înscrierile se pot face pe site-ul proiectului, www.baylab.bayer.ro, iar participarea este gratuită.
Ce aduce nou Baylab 2019?
- Un concept inovator, cu sesiuni de experimente dedicate claselor I – IV şi cursuri de prim-ajutor, dedicate claselor V – VIII;
- Parteneriate noi, care duc misiunea Baylab şi mai departe: Asociaţia Caravana cu Medici şi Crucea Roşie Română – Filiala Timiş susţin cursurile de prim ajutor, oferind micilor salvatori informaţii preţioase, ce pot salva vieţi;
- Ateliere speciale Baylab organizate în cadrul MagiCAMP, pe perioada taberelor de vară.
Când şi unde ne puteţi vizita?
- Bucureşti – 6 – 17 mai 2019, la Universitatea de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară, Bld. Mărăşti, nr. 59
- Cluj-Napoca – 6 – 10 mai 2019, la Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară din Cluj-Napoca, Calea Mănăştur, nr. 3-5
- Timişoara – 6 – 10 mai 2019, la Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicina Veterinară a Banatului Timişoara, Calea Aradului, nr. 119
- Constanţa – 13 – 17 mai 2019, la Universitatea Ovidius, Aleea Universităţii, nr. 1
- Iaşi – 13 – 17 mai 2019, la Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară Ion Ionescu de la Brad, Aleea Mihail Sadoveanu, nr. 3
- Chişinău – 20 – 24 mai 2019, la Universitatea Agrară de Stat din Moldova, Str. Mirceşti, nr. 42
Educaţie, sănătate, agricultură – priorităţi pentru viitor
Conceptul Baylab 2019 îşi propune să aducă în atenţia celor mici teme esenţiale: educaţia şi bucuria de a descoperi lumea prin joc, sănătatea şi modul în care cunoştinţele de prim- ajutor de bază pot face diferenţa în situaţii limită, agricultura şi rolul fundamental pe care îl au plantele în viaţa noastră. Astfel Baylab devine un proiect educaţional complex, perfect adaptat aşteptărilor tuturor beneficiarilor – elevi, părinţi şi cadre didactice.
„În fiecare zi, elevii petrec cel puţin 4 ore la şcoală – suficient pentru ca graba, neatenţia sau amuzamentul să îi pună faţă în faţă cu o situaţie de prim-ajutor. Statisticile ne confirmă această ipoteză: unul din 5 accidente rutiere are loc lângă o şcoală. Soluţia? Pregătirea lor pentru un astfel de context. Iniţiativa Baylab este un pas curajos înainte − educaţia medicală şi cursurile de prim ajutor dau copiilor capacitatea de a îşi învinge teama şi, de ce nu, de a salva viaţa unui coleg sau a oricărei persoane dragi„, a spus Conf. Dr. Mihai Craiu, Medic pediatru, fondator al Spitalului virtual pentru copii.
În cadrul cursurilor, voluntarii Asociaţiei Caravana cu Medici şi Crucea Roşie România – Filiala Timiş îi vor invita pe cei mici să îşi imagineze câteva scenarii posibile şi să exerseze manevrele corecte ce trebuie realizate până la sosirea echipajului de prim-ajutor. „Spunem adesea că sănătatea este bunul cel mai de preţ şi, prin acţiunile pe care le organizăm în cadrul Asociaţiei, ne propunem să schimbăm în bine calitatea vieţii oamenilor, dându-le acces la consultaţii medicale de specialitate şi informaţiile de care au nevoie. Astfel, extinderea parteneriatului nostru cu Bayer România a venit în mod firesc şi ne bucurăm să putem fi parte din Baylab şi să îi ajutăm pe elevi să ia deciziile corecte, la momentul potrivit„, adaugă Dr. Mihai Ranete, Preşedintele Asociaţiei Caravana cu Medici.
Despre ştiinţă, cu zâmbetul pe buze, la MagiCAMP
Locul ştiinţei nu este numai în manualele şcolare, ci oriunde există micuţi dornici să o descopere şi să o pună în valoare. Astfel, ateliere speciale Baylab vor fi organizate în cadrul taberelor MagiCAMP, organizate în perioada vacanţei de vară. Melania Medeleanu, fondator MagiCAMP: „Cum apare curcubeul? De ce au norii atâtea culori? Uneori primesc astfel de întrebări de la copiii pe care-i întâlnesc şi mi-am dorit mereu să fie cineva care să îmbrace explicaţia ştiinţifică în hainele cele mai haioase şi mai uşor de înţeles de către cei mici. Mă bucur mult că Baylab a găsit calea de a-i împrieteni pe copii cu ştiinţa şi abia aştept să-i aud pe traineri anul acesta în MagiCAMP în faţa avalanşei de inevitabile şi fascinante întrebări cu care copiii vor tăbărî pe ei”.
Baylab a fost lansat de către Bayer România în anul 2014, cu scopul de a trezi interesul copiilor faţă de ştiinţă şi învăţare în sens larg. Evenimentul organizat în România şi în Republica Moldova contribuie la atingerea obiectivului asumat de Bayer la nivel gobal –
1.000.000 de copii interesaţi de ştiinţă până în 2020.
Detalii suplimentare pe www.baylab.bayer.ro
Despre Bayer
Bayer este o companie globală cu competenţe cheie în domeniul Ştiinţelor Vieţii, respectiv sănătate şi agricultură. Produsele şi serviciile oferite sunt special concepute pentru a fi în beneficiul oamenilor, contribuind la depăşirea provocărilor uriaşe pe care le presupune o populaţie globală în creştere şi îmbătrânită. Totodată, Grupul îşi propune să îşi îmbunătăţească profitabilitatea şi să creeze valoare prin inovaţie şi dezvoltare. Bayer s-a angajat să respecte principiile dezvoltării sustenabile, iar brand-ul Bayer este un etalon de încredere, autenticitate şi calitate, în întreaga lume. În anul fiscal 2018, Grupul avea aproximativ 117,000 de angajaţi şi a înregistrat vânzări de 39,6 de miliarde Euro. Cheltuielile cu capitalul s-au ridicat la 2,6 miliarde de Euro, iar cele cu Cercetarea şi Dezvoltarea la 5,2 miliarde de Euro. Pentru informaţii suplimentare vă invităm să accesaţi www.bayer.ro
Notă pentru editori:
Imagini la rezoluţie optimă pentru imprimare pot fi descărcate de pe www.news.bayer.com.
Editorii TV şi multimedia pot descărca sau solicita materiale video de actualitate despre Bayer, în mod gratuit, de pe http://www.tv-footage.bayer.com/
Persoane de contact:
Radu Rotaru
E-mail: radu.rotaru@bayer.com
Petruţa Petcu
E-Mail: petruta.petcu@bdr.ro
Declaraţii anticipative
Acest document poate include declaraţii anticipative în baza presupunerilor şi estimărilor actuale realizate de Grupul Bayer sau echipa de management a subgrupului. Diferite riscuri cunoscute şi necunoscute, incertitudini şi alţi factori pot conduce la diferenţe semnificative între rezultatele viitoare efective, situaţia financiară, dezvoltarea sau performanţele companiei şi estimările indicate în prezentul document. Printre aceşti factori se numără factorii prezentaţi în rapoartele publice ale Bayer care sunt disponibile pe website-ul Bayer la www.bayer.com. Compania nu-şi asumă nicio răspundere pentru a actualiza aceste declaraţii anticipative sau pentru a le adapta la evenimentele sau evoluţiile viitoare.