logo-IAA_30-1

20 de minute care fac diferența: AVON și Kaufland continuă #CancelCancer, caravana națională de ecografii mamare gratuite

Începând din 5 septembrie, femeile sunt îndemnate să spună “Cancel Cancer” și sunt invitate să beneficieze de o consultație medicală gratuită în cele 14 orașe incluse în caravana medicală.

Este a doua etapă a caravanei medicale începută în luna iunie – un cabinet medical mobil construit de Avon, dotat cu ecograf de ultimă-oră, va străbate țara alături de o echipă de medici specialiști ce vor oferi consultații senologice gratuite femeilor. Unitatea mobilă va fi amplasată în parcările supermarketurilor Kaufland din fiecare localitate, unde va staționa timp de 3 zile.

#CancelCancer reprezintă un manifest pentru sănatate, pentru un stil de viață sănătos și responsabil. Este o ințiativă ce iși propune să mobilizeze femeile pentru a avea grijă de sănătatea lor și pentru a se concentra pe prevenție.

România este țara europeană cu cea mai ridicată mortalitate, cauzată de depistarea foarte târzie (în stadiile 3 și 4) a cancerului la sân. Statisticile realizate în etapele anterioare ale proiectului, în rândul pacientelor investigate în caravana #CancelCancer, au scos în evidenă o serie de motive:

  • Lipsa infrastructurii medicale – peste 58% dintre femei, cu vârsta medie de peste 45 de ani, nu se mai prezentaseră anterior la niciun control de specialitate, în unele orașe neexistând nicio unitate medicală cu mamograf.
  • Situația financiară – peste 92% dintre femei au declarat ca și-ar face regulat controale ecografice/mamografice, dacă acestea ar fi gratuite
  • Frica – în continuare frica de a merge la medic sau de a primi un rezultat negativ este unul dintre motivele frecvent invocate; aceasta este coroborată uneori și cu experiențe anterioare, cu modul în care au fost tratate anterior de personalul medical.
  • Lipsa timpului – controlul medical nu reprezintă o prioritate în fața rutinei zilnice; de cele mai multe ori orice alte activități sunt prezentate ca având o importanță mai mare – și atunci apare amânarea.

Campania #CancelCancer a fost inițiată de AVON cu sprijinul Kaufland în 2017 și este un demers social cu scopul de a îmbunătăți statisticile, de a educa femeile din România și de a transforma prevenția într-un subiect uzual și firesc.

Anul acesta, proiectul se desfășoară în 3 etape: prima etapă s-a încheiat la finalul lunii iunie, ce-a de-a doua etapă a început pe 5 septembrie, iar cea de-a treia etapă este planificată în luna octombrie. Peste 3000 de femei vor beneficia în 2019 de anamneze și ecografii mamare gratuite, iar cazul în care este nevoie, de un voucher pentru mamografie (la una dintre clinicile partenere din fiecare oraș).

Programul consultațiilor pe etape este următorul:

5 septembrie- 2 octombrie

Călarași: 5-7 septembrie

Medgidia: 8-10 septembrie

Brăila: 12-14 septembrie

Râmnicu Sărat: 15-17 septembrie

Focșani: 18-20 septembrie

Onești: 21-23 septembrie

Bacău: 24-26 septembrie

Roman: 27-29 septembrie

Fălticeni: 30 septembrie-2 octombrie

Târgu Jiu: 11-13 octombrie

Râmnicu Vâlcea: 14-16 octombrie

Curtea de Argeș: 17-19 octombrie

Târgoviște: 20-22 octombrie

Consultațiile se desfășoară conform următorului orar, în limita timpului disponibil (fiecare ecografie înseamnă 20 de minute): 

Ziua 1/oraș: 12:00-20:00

Ziua 2/oraș: 10:00-19:00

Ziua 3/oraș: 10:00-19:00

Detaliile campaniei și adresele exacte ale magazinelor pot fi accesate pe siteul stopcancerlasan.ro și pe pagina de Facebook Stop Cancer la Sân.

***
Despre AVON

AVON este prezent de peste 21 de ani pe piața din România, timp în care și-a menținut o poziție de top în preferințele consumatorilor, reușind în același timp să pună bazele uneia dintre cele mai mari comunități de femei. Compania este preocupată nu numai să aducă frumusețe și independenţă femeilor, dar și să le îmbunătățească viața, promovând respectul pe care societatea îl datorează rolului lor în dezvoltarea socială și militând continuu pentru sănătatea și standardul lor de viață.

Timp de peste două decenii, AVON a investit constant în campaniile sociale pe care le susţine, Campania Respectului şi Campania pentru Sănătatea Sânilor, ce combat violența domestică și cancerul la sân, donând peste 3 milioane de euro pentru a sprijini proiecte dedicate acestor cauze sociale.