IAA România solicită autorităților susținerea companiilor și a angajaților din industria de marcom în perioada crizei COVID 19

IAA propune măsuri de protecție a companiilor și angajaților din marcom

Industria de marketing și publicitate reprezentată de IAA România salută și susține intenția Guvernului României de a iniția o serie de măsuri capabile să protejeze economia națională (atât prin susținerea companiilor, cât și prin protecția angajaților) de efectele crizei produsă de epidemia COVID 19. De asemenea, apreciem măsurile deja instituite de Guvern pentru limitarea epidemiei și pentru încurajarea unui comportament responsabil al cetățenilor.

Cu toate acestea, având în vedere amânarea sau anularea unor evenimente și festivaluri, interzicerea evenimentelor publice cu un număr mare de persoane, limitarea ieșirilor în public a cetățenilor sau încurajarea lucrului la distanță, industria de marketing și publicitate începe să fie afectată din ce in ce mai grav:

  • amânarea cu minim 6 luni a plății impozitului pe profit aferent 2019 a agențiilor de publicitate sau a impozitului pe venit (în cazul întreprinderilor cu cifra de afaceri mai mică de 1 mil RON). Aceste fonduri ar asigura funcționarea agențiilor o perioadă
  • acordarea unei perioade de grație de minim 6 luni pentru credite și leasinguri pentru companii și persoane fizice, angajați in industria de publicitate
  • preluarea de către stat a plății utilităților pentru IMM, IMM cu angajat unic și PFA  și angajați pe o perioadă de 6 luni
  • scutirea de plată a taxelor și a contribuțiilor sociale (CAS, CASS și impozit pe salarii) pentru 6 luni pentru firmele din categoria afectată grav
  • susținerea în procent de 2/3 a salariilor angajaților afectați pe perioada cât sunt în izolare/ spital/ convalescență și a celor aflați în șomaj tehnic, aplicat la salariul de încadrare al acestora – (1/3 fiind suportată de angajator)
  • pe perioada stării de urgență + 6 luni, să fie permisă redirecționarea unui procent de 10% din impozitul pe profit către servicii de publicitate, iar în cazul în care nu va exista profit, să se permită deducerea din impozitele viitoare pentru sumele reinvestite în publicitate în această perioadă
  • reducerea de taxe/ accize/ TVA la vânzările în mediul online pentru stimularea investițiilor în comerțul online

IAA România rămâne la dispoziția autorităților pentru orice informații și amănunte legate de activitatea noastră, informații ce ar putea contura mai precis situația în care ne aflăm și ar putea contribui la măsurile ce se vor lua pentru a proteja acest important sector de activitate.

Acest site folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți experiența ta de navigare și pentru a asigura funcționarea corectă a site-ului. Continuând să folosești acest site, recunoști și accepți utilizarea cookie-urilor.

Acceptă toate Acceptă doar necesarele