Studiu Mastercard: românii dedică tot mai mult timp gătitului și servitului mesei împreună cu cei dragi

București, 24 martie 2020

Se spune că necesitatea este mama tuturor invențiilor. De altfel, 66% dintre români și-au îmbunătățit abilitățile culinare în ultimul an, iar o gospodărie petrece, în medie, până la aproape 20 de ore pe săptămână pentru pregătirea preparatelor – o creștere de 46% comparativ cu anul precedent.

Un nou studiu realizat de Mastercard, brandul cunoscut pentru conectarea consumatorilor cu pasiunile acestora, arată că românii și-au îndreptat atenția către preparatele îndrăgite de întreaga familie, precum mămăliga, ciorba, salata de boeuf, sarmalele și cozonacul. Și, deși mâncărurile tradiționale sunt preferate de o parte dintre aceștia, peste două treimi (72%) se simt suficient de încrezători pentru a experimenta mai des în bucătărie. Televiziunea, serviciul de streaming și rețelele de socializare au fost o sursă de inspirație pentru mulți români în alegerea rețetelor (58%).

Cu toate acestea, dincolo de aspectul său practic, gătitul a dezvăluit și dorința de a avea un stil de viață mai sănătos (64%), de a deprinde noi abilități (57%) și de a petrece mai mult timp de calitate cu cei dragi. Peste jumătate (67%) dintre români au spus că servitul mesei împreună a reprezentat o oportunitate de reconectare cu cei din locuință, 80% declarând că acest ritual se va menține pe termen lung.

Anul trecut a generat, totodată, o creștere a popularității „cinelor festive”, 58% dintre români spunând că au organizat astfel de cine pentru prietenii, familiile sau apropiații lor, atunci când astfel de reuniuni erau sigure din punctul de vedere al sănătății. În același timp, 22% dintre consumatori au găzduit o cină virtuală, iar 67% declară că cinele festive vor fi un eveniment recurent în calendarul social al acestora, atunci când astfel de întâlniri vor fi permise.

Normele de distanțare fizică au schimbat, de asemenea, comportamentul de achiziție al românilor. Unul din trei (32%) a cumpărat alimente online pentru prima dată în ultimul an. 31% au declarat că au cheltuit mai mulți bani pe alimente atunci când au achiziționat online, din pricina impulsului de a achiziționa diferite ingrediente. Aproape jumătate dintre aceștia (42%) vor continua să cumpere produse alimentare online, chiar și după ridicarea restricțiilor.

Și cheltuielile pentru echipamente de gătit, sisteme de iluminat ambiental, lumânări și seturi de pahare, au înregistrat un avans semnificativ. Alte elemente esențiale cinelor festive urmează, în același timp, un trend ascendent, 29% investind în articole de veselă și seturi de pahare, iar 23% achiziționând seturi de mobilier pentru living.

„Ultimele 12 luni au fost o reală provocare. Cu toate acestea însă, este reconfortant să vedem cum se conturează anumite tendințe pozitive, precum cea în domeniul culinar. Rolul principal al brandului nostru este conectarea oamenilor cu lucrurile care le aduc bucurie, fie oferindu-le experiențe unice, prin intermediul parteneriatelor noastre, fie punându-le la dispoziție modalități convenabile, sigure și rapide pentru achiziționarea articolelor de zi cu zi. Iar pentru noi, acest rol este cu adevărat De Neprețuit”, a declarat Raluca Nicolaescu, Head of Marketing Mastercard România.

Cele mai populare mâncăruri de suflet din România:

  • Mămăligă
  • Ciorbă
  • Salata De Boeuf
  • Sarmale
  • Cozonac
  • Mici
  • Ciorbă Rădăuțeană
  • Papanași
  • Ciorbă de burtă
  • Tochitură moldovenească
  • Jumări
  • Balmoș
  • Murături
  • Alivenci
  • Cighiri

###

Despre Mastercard

Mastercard, https://www.mastercard.ro, este o companie de tehnologie în industria globală de plăți. Misiunea noastră este să generăm și să dezvoltăm o economie digitală atotcuprinzătoare, care să ofere tranzacții sigure, simple, inteligente și accesibile, în beneficiul tuturor, de pretutindeni. Prin transfer de date sigur și prin rețele impenetrabile, prin parteneriate și cu pasiune, inovațiile și soluțiile noastre le permit persoanelor fizice, instituțiilor financiare, guvernelor și companiilor să își atingă potențialul maxim. Coeficientul nostru de decență (DQ) este pilonul de bază al culturii care ne reprezintă și pe care se sprijină tot ceea ce facem în companie și în afara ei. Conexiunile noastre acoperă peste 210 țări și teritorii, astfel încât construim o lume sustenabilă care le oferă tuturor accesul la posibilități de neprețuit.