A 4-a ediție globală a inițiativei agenției UM, Impact Day, s-a desfășurat sub semnele Flexibilității și Incluziunii Sociale

Agenția de media UM România, parte din rețeaua IPG Mediabrands, a luat parte în cea de-a 4-a ediție a evenimentului global, ziua Impact Day.

Inițial lansată în 2016 sub numele de Better World, inițiativa anuală de responsabilitate socială a agenției globale UM  are la bază două valori centrale: Grijă și Comunitate. Ca și anul trecut, Impact Day s-a organizat virtual, datorită restricțiilor cauzate de pandemia de COVID-19.

Pentru acest an, UM România a ales să se implice prin demararea unui parteneriat cu organizația non-guvernamentală Fundatia Regala Margareta a Romaniei.  Echipa agenției s-a înscris pentru a susține serviciul de alinare a singurătății oferit prin Telefonul Vârstnicului, o linie națională de ajutor pentru seniorii din România. Voluntarii echipei UM România vor avea misiunea de a conversa periodic cu vârstnicii afectați de singurătate, pentru a le oferi astfel sprijin emoțional și momente de prietenie. Implicarea costantă și pe termen lung a voluntarilor într-un proiect intergenerațional depășește granițele unei singure zi dedicată binelui, având un impact real în calitatea vieții vârstnicilor și demonstrând responsabilitate față de comunitate.

Alegerea de a ne implica în susținerea serviciului social Telefonul Vârstnicului este motivată de faptul că 3,8 milioane de persoane din România au vârsta peste 65 de ani, reprezentând 19% din populația rezidentă a țării (conform Raportului INSSE de la 1 ianuarie 2021). De asemenea, ritmul îmbătrânirii populației plasează țara noastră pe locul 2 în topul țărilor europene, în timp ce 1 din 2 vârstnici este afectat de singurătate.

“Fiecare voluntar contează pentru noi, căci stim cât de mult se bucură seniorii singuri de aceste conversații periodice, mai ales ca ei sunt majoritatea singuri. Și acest angajament de durată ne bucură, venind din partea unor persoane tinere, cu multă energie pozitivă. Pentru vârstnicii care nu mai au pe nimeni aproape, orice ajutor contează, în orice formă.” a declarat Roxana Molocea – Coordonator Program – Telefonul Vârstnicului – Asistent Social – Fundația Regală Margareta a României

Anca Popescu, coordonatoare pentru al 4-lea an din partea UM România pentru Impact Day declara că “Ne bucurăm de acest eveniment în fiecare an, mai ales că ne stimulează să găsim resurse și soluții la probleme sociale, iar implicarea aceasta din postura de colegi de birou, chiar și în această perioadă în care practic toți lucrăm încă de acasă, ne ajută să descoperim și mai multe valori care ne unesc. E important să fim solidari între noi și în comunitățile nostre, și, ca și anul trecut, speram să aducem puțină speranță pentru cei care au mare nevoie în jur.”

“În fiecare an ne dedicăm o zi pentru comunitățile din jurul nostru care au nevoie de sprijin. E mai mult decât un exercițiu de altruism și implicare, e o reconfirmare și o întărire a valorilor noastre umane, pe care le scoatem astfel cel mai în față. Mă bucur că în fiecare an colegii au reușit să aducă câte un zâmbet pe buzele unor oameni mai puțin norocoși, și prin asta am fost împreună puțin mai buni în fiecare an. Anul acesta, în care cu toții am suferit de izolare, am ales să fim solidari cu cei în vârstă, afectați încă și mai mult de singurătate în această perioadă.” a declarat Mihai Trandafir, Managing Director al UM România.

După lasarea în SUA din 2016, Impact Day s-a extins la nivel global în 2018 când, pe parcursul a 36 de ore pe șase continente, aproximativ 5000 de voluntari s-au implicat în comunitățile lor pentru a ecologiza grădinile publice, în acțiuni pentru înfrumusețarea  facilităților dedicate veteranilor de război, acordarea de asistență persoanelor în vârstă, sau a asigura proviziile pentru copii și multe altele.

În 22 și 29 Iulie, echipele UM din întreaga lume au comunicat activitățile lor din timpul Impact Day, folosind #UMBetterWorld and #UMImpactDay în canalele sociale.

Despre UM România

UM România este cea mai premiată agenție de media din România, adunând în ultimii 10 ani 34 de trofee la prestigiosul festival internațional de publicitate Cannes Lions, a fost desemnată Agenția Anului la Festival of Media Global în 2016, și cu un palmares local de 3 Grand Effies, și multiple premii pentru inovații în comunicarea media pentru clienți săi. Portofoliul cuprinde clienți internaționali Coca-Cola, KFC, Kaufland, Ipsen Pharmaceutics, Mattel, dar și locali precum Dedeman, Fiterman Pharma, Kober, Sanovita. Pentru mai multe informații despre UM România, folosiți canalele de Facebook si Youtube.

Despre Telefonul Vârstnicului

Serviciul social Telefonul Vârstnicului, înființat în 2015, vine în sprijinul vârstnicilor care au nevoie de informare, consiliere socială și alinare a singurătății, fiind singura linie telefonică gratuită și confidențială dedicată acestora, accesibilă la nivel național. Apelurile se pot face gratuit la numărul de telefon 0800 460 001, de luni până vineri între orele 08.00 – 20.00 și sâmbăta între 08:00 – 16:00. Operatorii specializați răspund cu suflet, oferind informații și îndrumare, iar voluntarii implicați construiesc relații de prietenie cu vârstnicii singuri, toate acțiunile având ca scop creșterea calității vieții și a participării sociale în rândul seniorilor. La Telefonul Vârstnicului, 12.000 seniori au găsit soluții la nevoile și la problemele existențiale cu care s-au confruntat. Fiind o punte de legătură între vârstnici și instituțiile de servicii specializate, proiectul a jucat un rol major în timpul pandemiei pentru cei care au căutat ajutor, înregistrând un număr record de apeluri si apelanți în 2020-2021.

Acest site folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți experiența ta de navigare și pentru a asigura funcționarea corectă a site-ului. Continuând să folosești acest site, recunoști și accepți utilizarea cookie-urilor.

Acceptă toate Acceptă doar necesarele