EFFIE 2022, Festivalul internațional care premiază eficiența în marcom, aduce noutăți anul acesta față de edițiile precedente. După peste 15 ani de organizare impecabilă de către The Institute, EFFIE va fi organizat începând cu această ediție de către IAA România, în parteneriat cu Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR).
Pentru a păstra esența acestui festival de marcă al industriei, Comitetul de Organizare a decis că nu vor avea loc schimbări la nivelul categoriilor. Deci, pentru EFFIE 2022, nu există categorii nou-introduse și nici nu se vor elimina categorii.
Dar ce se schimbă?
Majoritatea noutăților se leagă de sistemul de jurizare al rundei 1, iar a doua rundă de jurizare rămâne la fel ca în edițiile anterioare. Schimbările procesului de jurizare sunt:
- Jurații sunt împărțiți în echipe de minimum 10 persoane și jurizează INDEPENDENT aceleași cazuri.
- Jurizarea durează 6 zile și se face în timpul liber al juraților (de vineri la prânz până joia următoare).
- Se jurizează un număr total de 20-22 cazuri din categorii diferite (vor fi 1 – maximum 2 cazuri/categorie). Jurații știu în ce categorie e încadrat fiecare caz și cunosc definițiile și normele categoriilor.
- Trainingul de jurizare este obligatoriu pentru toți jurații.
- La finalul celor 6 zile se organizează o discuție moderată în care jurații dau feedback, discută flags, pot schimba scoruri. Discuția durează 2-3 ore.
Care sunt avantajele schimbărilor?
În primul rând, jurații alocați pe echipe vor analiza individual cazurile. Ei vor afla cine sunt ceilalți membrii ai echipei în care au fost repartizați abia la momentul discuției moderate (care va avea loc la finalul perioadei de jurizare).
Nu va exista limită de timp pentru întelegerea/citirea unui caz individual, jurații având oportunitatea de a revedea cazurile/lucrarea ori de câte ori doresc, în limita celor 6 zile ale procesului de jurizare.
Se va elimina astfel elimină posibilitatea de a compara cazurile între ele în interiorul aceleiași categorii, dar se va păstra discuția moderată, schimbul de idei, flag-urile și posibilitatea de a schimba scorurile.
Se va modifica de asemenea și calculul Indexului EFFIE. Punctele pentru finaliști, împreună cu premiile, vor fi acordate în scară exponențială, renunțând la cea liniară.
Până acum, pentru lead agency, se acordau: 2 puncte pentru finaliști, 4 puncte pentru Bronz, 6 puncte pentru Silver, 8 puncte pentru Gold, 12 puncte pentru Grand, iar contributing agencies reprezentând ½ vs lead. Începând cu 2022 se vor acorda: 2 puncte pentru finaliști, 6 puncte pentru Bronz, 12 puncte pentru Silver, 24 puncte pentru Gold, 48 puncte pentru Grand, iar contributing agencies reprezentând tot ½ vs lead.
Acestea sunt schimbările pe care le aduce EFFIE în 2022. Suntem nerăbdători să primim cazurile voastre!