Rețeaua de Sănătate Regina Maria, Publicis, Digitas și Publicis Relations lansează MUSIC TO MY BRAIN – melodia care ne pregătește să nu mai simțim frică la RMN

București, 2 aprilie, 2024  –   Pornind de la ideea că pacienții care pot auzi muzică în sunetele unui aparat medical sunt mai puțin predispuși să facă un atac de panică, Publicis, Digitas și Publicis Relations, în colaborare cu Marius Moga, au creat pentru Rețeaua de Sănătate Regina Maria MUSIC TO MY BRAIN, melodia care vine să pregătească modul în care creierul nostru percepe zgomotele unui RMN și să ajute la reducerea nivelului de anxietate din timpul investigației.

Pentru mulți pacienți, investigațiile RMN sunt printre cele mai mari surse de anxietate. Spațiul restrâns și sunetele intense pot crea un nivel ridicat de disconfort, afectând starea pacientului, precum și calitatea procedurii și a rezultatului.

Cu toate acestea, anxietatea poate fi redusă dacă știi la ce să te aștepți înainte de a veni la RMN. Cei care pot asocia sunetele, aparent haotice, din RMN, cu muzică, sunt mai puțin predispuși la atacuri de panică. Cu alte cuvinte, atunci când creierul poate da un sens și o linie melodică unor sunete disparate, ele par mai puțin amenințătoare. La această concluzie a ajuns NARA CELL T, în studiul realizat recent pentru Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria. Și astfel a luat naștere MUSIC TO MY BRAIN  – melodia care reorchestrează sunetele aparatului RMN și le transformă în muzică, o muzică pe care o poți asculta oriunde și oricând, care te ajută să te relaxezi și care vine să contribuie la diminuarea fricii din timpul screening-ului.

E genul de idee spre care aș vrea să ne îndreptăm cât mai des, care nu e publicitate clasică, ci o intervenție relevantă a brandului acolo unde oamenii chiar au nevoie, în rezolvarea unei probleme, cu empatie pentru realitatea pacienților. Genul de idee care n-ar putea trăi doar din creație sau strategie, pentru că are nevoie de multă cercetare în teren, alături de medici, de înțeles cum funcționează creierul și psihicul uman pentru a modela niște stări și îmbunătăți experiența omului la RMN. 

Ana-Maria Țarălungă,

Creative Director – Digitas

Și ideea a prins contur alături de Marius Moga.

Secretul este linia melodică. Orice linie melodică bună, fredonabilă, va binedispune oamenii. Cu toții știm că ni se reduce cortizolul atunci când fredonăm ceva. Prin această melodie, noi încercăm să îmbunătățim experiența de a merge la RMN, oferindu-le oamenilor să asculte ceva premergător acestei experiențe. Prin această melodie noi modelăm sunetul de RMN în ceva armonios, care o să modifice starea pe care o ai în timpul examinării, dacă ai ascultat piesa înainte.

Marius Moga,

Compozitor, cântăreț

Cum funcționează melodia?

Prin ascultarea melodiei, creierul se împrietenește cu sunetele stranii ale bobinei electromagnetice, iar atenția este deturnată dinspre un pericol inexistent spre procesarea muzicii, care este pozitivă și scade nivelul de anxietate. Prin ascultare repetată a melodiei înainte de RMN, subiecții își antrenează creierul să declanșeze imaginația muzicală, transformând RMN-ul într-un instrument muzical, secvențele sonore din RMN se rearanjează sub forma unei melodii. Astfel, în timpul procedurii, pacientul nu va mai percepe niște zgomote izolate, imprevizibile și amenințătoare, ci va transforma sunetele RMN-ului în muzică.

Alexandru Berceanu,

Cercetător și Conf. Universitar  – NARA T CELL

Filmul campaniei poate fi urmărit aici: www.reginamaria.ro/rmn-music-to-my-brain 

Melodia poate fi ascultată pe Spotify, Apple music, Youtube, Deezer, Amazon music, dar și în Call Centerul Regina Maria, în toate sălile de așteptare de la Imagistică din toate clinicile și spitalele Rețelei de Sănătate Regina Maria.

Echipele Publicis, Digitas și Publicis Relations:

Ana-Maria Țarălungă – Creative Director, Silviu Nedelschi – Executive Creative Director, Raluca Kovacs – Chief Strategy Officer, Bianca Moga-Lăpuște – Jr. Strategic Planner, Cătălin Grigore – Sr. Art Director, Mihaela Neațu – Sr. Copywriter, Marius Fărcășanu – Digital Art Director, Roland Împușcatu – Video editor, Adina Albu – Sr. Client Lead, Teodora Cîrstea – Communications Manager, Mirela Stoian – Communications Specialist, Alexandru Călin – AV Production Manager, Camelia Efrimov – AV Production Director, Veronica Ciacoveanu – Digital Client Lead, Andreea Nedeianu – Client Lead, Antonia Gherasim – Client Manager, Miruna Grecu – Digital Client Manager.

Casa de producție: Abis Studio, post-producție: Mad.animator.

Echipa Regina Maria: Liliana Niculescu – Brand Manager, Raluca Stincescu – Social Media Specialist, Viorel Tănase – Jr. Digital Marketing Specialist, Cristiana Vago – Communication Manager.