“Magistrala Poftei” a pus KFC România pe harta premiilor internaționale și a adus brandului primul său premiu Cannes Lions din istorie – un Leu de Bronz, în categoria Direct, și o nominalizare, în categoria Brand Experience & Activation.
Campania lansată la finalul anului 2023 a întrerupt rutina zilnică a milioane de bucureșteni cu ajutorul echipelor McCann Worldgroup și UM Romania, după ce a expus forma unui copan „ascunsă” în harta metroului. KFC și McCann au denumit linia “Magistrala Poftei”, în cadrul unei campanii inedite, care a îndemnat călătorii să interacționeze cu harta făcând turul copanului și să câștige premii la restaurantele KFC din proximitatea stațiilor de pe magistrală.
Campania “Magistrala Poftei” a fost premiată și cu un Silver Effie la Gala din București, cu doar o săptămână înaintea festivalului de la Cannes. Detalii – https://youtu.be/wBSVI2fXXxM
“Festivalul Cannes Lions nu este doar despre creativitate la superlativ, ci și implementare impecabilă și schimbare de percepție. Combinația se regăsește din plin în Magistrala Poftei, campania care a pus KFC, la propriu, pe harta consumatorilor. Drumul de la o idee amuzantă la o campanie eficientă și un premiu la Cannes nu a fost simplu. De aceea, le mulțumim agențiilor McCann Worldgroup Romania și UM Romania, parte din echipa care a transformat acest proiect în realitate” declară Monica Eftimie, Chief Marketing Officer, Sphera Franchise Group.
“KFC are o rețetă secreta pentru pui, dar nu și pentru Cannes. Rețeta premiului de anul acesta constă în multă muncă, o echipa foarte unita și ambițioasa și o cultură creativă cu un ADN de inovație. Leul de la Cannes nu este o surpriză, ci rezultatul firesc al calității constante livrate de o comunitate de oameni foarte pasionați.
Avem o relație de peste 11 ani cu KFC și ne bucurăm de fiecare moment care ne dă un motiv de sărbătorit împreună” declară Cătălin Dobre, CCO & Co-CEO McCann Worldgroup România.
“Magistrala Poftei sau până unde te poate duce un copan văzut într-o zi în centrul celui mai tare outdoor din tara – harta de la metrou. În cazul nostru, ne-a dus până la Cannes.
O campanie care găsește o echipă sudată agenție-client într-un vârf de formă și care ne învață puterea de a descoperi un lucru care era mereu acolo.
Cel mai bun lucru e că am creat un unbreakable bond dintre brand și consumatori, o găselniță care va trăi atât cât va fi Metrorex – odată ce l-ai văzut, nu mai poți să nu-l vezi.” spune Ioana Zamfir, CCO MRM Romania.
„Ca strategie, este foarte important pentru noi să găsim subiecte noi de conversații prin media între consumatori și mărcile din portofoliul nostru. Iar această campanie reușește să spargă barierele conversației și se adaugă eforturilor noastre la UM România de a demonstra că inovația în folosirea canalelor de media poate aduce rezultate de business și impact favorabil în indicatorii de brand.
Suntem foarte fericiți să adăugăm premiul de la Cannes seriei de premii Effie, globale și locale, și celor în festivalurile internaționale de media, Festival of Media Global pe care le-am câștigat împreună cu KFC în ultimii 10 ani.” spune Victor Croitoru, CEE Strategy Director UM Romania.
În prezent, numărul total de lei câștigați de grupul McCann a ajuns la 41, un record absolut pentru piața locală de publicitate.
Sphera Franchise Group este cel mai mare grup din industria de food service din România, deținând companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România și KFC în Chişinău, Republica Moldova, și în anumite zone din Italia. Grupul deține peste 170 de restaurante pe cele trei piețe și are aproximativ 5.000 de angajați. Sphera Franchise Group este listată pe Bursa de Valori București din 2017, sub simbolul SFG.
McCann Worldgroup România are în portofoliu numeroase branduri internaționale pentru care dezvoltă campanii la nivel regional sau global (Mastercard, Ikea, Schar, Raiffeisen Bank, Coca Cola), unele din cele mai mari branduri internaționale cu prezență în România (Vodafone, KFC, Taco Bell, Lidl, BAT, L’Oreal, Nestle) și branduri românești de tradiție (Dedeman, Arctic, Rom, Albalact, Dorna).
Demersurile creative și de business au fost apreciate pe plan international și local cu 39 premii la Cannes Lions International Festival of Creativity și sute de alte trofee la festivaluri precum Golden Drum, Internetics, Effie România și Global Effie, D&AD, One Show, Webby Awards.
Din grupul de comunicare McCann WorldGroup România fac parte agenţiile McCann București şi MRM România. La nivel internaţional, este parte a McCann WorldGroup – una dintre cele mai puternice reţele de advertising cu birouri în 205 oraşe din 132 de ţări
UM România, divizie a rețelei internaționale IPG Mediabrands, este una dintre cele mai mari agenții de media din România, fiind cea mai titrată agenție din regiune, cu premii la festivalurile Cannes, Effie, Festival of Media și Eurobest. În România, clienţii agenţiei acoperă cele mai importante categorii; printre aceştia se numără: Dedeman, KFC, Kaufland, Fiterman Pharma, Kober, Alpha Bank, Kandia Dulce.
McCann Worldgroup și UM România lucrează împreună pentru a dezvolta strategii integrate de comunicare și a oferi clienților soluții creative de business, servicii media personalizate, susținute de tehnologii de ultimă oră.