privind lansarea proiectului MARVEL – Corelarea sistemului de invatamant superior cu nevoile pietei muncii, prin educatie practica in marketing si comunicare
Cod SMIS: 313867
GMP COMMUNITY lanseaza proiectul MARVEL – Corelarea sistemului de invatamant superior cu nevoile pietei muncii, prin educatie practica in marketing si comunicare, cod SMIS 313867, un proiect pentru dezvoltarea programelor de studii tertiare de inalta calitate, flexibile si corelate cu cerintele pietei muncii si facilitarea accesului pe piata muncii de marketing si comunicare, care se va desfasura in perioada 01 noiembrie 2024 – 31 octombrie 2026.
Proiectul este finantat prin Fondul Social European+, prin Programul Educatie si Ocupare 2021-2027 si se incadreaza in Prioritatea de investitii P7 – Cresterea calitatii ofertei de educatie si formare profesionala pentru asigurarea echitatii sistemului si o mai buna adaptare la dinamica pietei muncii si la provocarile inovarii si progresului tehnologic.
Obiectivul general al proiectului consta in dezvoltarea programelor de studii tertiare de inalta calitate, flexibile si corelate cu cerintele pietei muncii si facilitarea accesului pe piata muncii de marketing si comunicare a 251 de student, licenta si master, din institutiile de invatamant superior din marketing si comunicare, inmatriculati intr-un program de nivel ISCED 6 – 8, cu varsta cuprinsa intre 18 si 35 ani, din cele 7 regiuni mai putin dezvoltate ale Romaniei (Sud Vest Oltenia, Sud Est, Sud Muntenia, Nord Est, Nord Vest, Vest si Centru).
Beneficiile proiectului MARVEL
Studentii vor beneficia de stagii de practica de specialitate in domeniile comunicare si marketing, dar si programe educationale cu tema „Economia verde” si antreprenoriat alaturi de workshop-uri de dezvoltare a competentelor socio-emotionale, in vederea corelarii sistemului de invatamant superior cu nevoile pietei muncii si sustinerea angajabilitatii absolventilor de invatamant tertiar prin anticiparea nevoilor orizontale de dezvoltare a ofertei educationale din industria de marketing si comunicare. Acestia vor beneficia de kit-uri de practica, dar si de indemnizatii de participare la stagiile de practica cu valoarea de 6 lei/ora.
- organizarea si derularea de stagii de practica de specialitate, la parteneri de practica din marketing si comunicare, pentru 251 de studenti;
- 4 workshopuri pe teme: „Egalitatea de sanse si de tratament intre femei si barbati si integrarea perspectivei de gen”, „Nediscriminarea si prevenirea oricarei forme de discriminare”, „Accesibilitatea pentru persoanele cu dizabilitati”, „Dezvoltarea durabila”;
- programele educationale cu tema „Economia verde” in vederea promovarii spiritului antreprenorial si dezvoltarii competentelor verzi a acestora;
- minimum 5 parteneriate sustenabile cu angajatori de top din marketing si comunicare;
- elaborare analiza privind utilizarea AI in marketing si comunicare cu scopul de a sprijini institutiile de invatamant superior sa integreze noile tehnologii in programele de studiu, pregatind astfel studentii pentru cerintele unei industrii in continua schimbare.
Valoarea totala a proiectului: 4.921.178,59 lei, din care:
- valoarea nerambursabila din FSE+ este de 3.973.851,71 lei
- valoarea nerambursabila din BS este de 701.267,95 lei
- valoarea contributiei proprii este de 246.058,93 lei