Află cum văd mentorii dar și studenții programul MentorIAA: „felul în care va arata viitorul depinde de fiecare dintre noi
MentorIAA, programul IAA care își propune să ghideze și să pregătească studenții în alegerea viitoarei cariere în Comunicare și Marketing, a debutat în această toamnă cu mult entuziasm.
Pe scurt, acesta presupune 6 sedințe de mentorat unu-la-unu, cu specialiști din agenții și departamente de marketing și studenți din facultățile partenere (Facultatea de Marketing din ASE, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din Universitatea București și Facultățile de Comunicare și Relații Publice respectiv Facultatea de Management din SNSPA București). Sedințele se desfășoară în cadrul stabilit de student și de mentor împreună, fie la o cafea, fie la birou, fie, uneori și pe Skype.
I-am întrebat pe mentori ce anume i-a determinat să se ofere voluntari în programul MentorIAA și care sunt gândurile lor după primele sesiuni de mentorat.
Iată ce ne-au răspuns:
Mona Opran, COO Centrade Cheil
„Ce înseamnă pentru mine MentorIAA? Înseamnă încredere în viitor. Înseamnă ocazia ca profesioniștii de azi să contribuie activ la viitorul industriei de publicitate. Înseamnă, mai ales, speranța că vom ști să îndrumăm pașii viitorilor noștri colegi astfel încât, de la o generație la alta, creativitatea, inovația, tehnologia și profesionalismul să răspundă tot mai bine nevoilor de comunicare ale momentului.
Parteneriatul firesc dintre lumea academică și MarCom, cât și numărul mare de voluntari arată cât de bine primit este acest program și cât de mare este nevoia de a ne construi lumea profesională împreună, generații vechi ți noi.
Cred în mentorIAA pentru că, și în publicitate, ca și în viață, felul în care va arata viitorul depinde de fiecare dintre noi”
Ana Chreih – Senior Account Manager – Publicis
„Programul propus de IAA este foarte benefic pentru industrie, ne ajută să atragem tinerii cei mai potriviți și cei mai interesați să lucreze în agenții. Cred cu tărie că e de datoria noastră să împărtășim din experiența pe care am acumulat-o astfel încât generațiile viitoare să aibă modele la care să se raporteze și susținere în dezvoltarea profesională.
După prima sesiune de mentorat entuziasmul meu a sporit, mi se pare că tinerii aceștia merită un astfel de program și vom beneficia mutual de roadele lui.”
Andra Nicolaescu (FJSC), Diana Sauciuc (FJSC) si Ioana Rebegea (FJSC) sunt studentele mentorate de Ana și povestesc că „ am descoperit că rezonăm foarte bine și avem multe lucruri în comun. ”. Au stabilit o agendă a următoarelor întâlniri, s-au gândit la planuri de viitor și au planificat când se vor revedea.
Adina Ionescu – Director Comunicare și CSR – Groupe Renault România / mentor pentru Oana Oprea (SNSPA) și Andreea Crivat (SNSPA)
„Îmi practic meseria din pasiune și am simțit dintotdeauna că e important pentru mine să comunic. Sunt bucuroasă că am reușit să transform dorința de a comunica în știința de a-i înarma pe alții să aibă o voce puternică. Experiența m-a învățat că succesul profesional este stâns legat de dezvoltarea personală. Îi încurajajez pe colegii mei din domeniul comunicării să-și construiască viitorul pas cu pas, în armonie cu ei înșiși. Odată ce și-au stabilit direcția, să își asume riscuri și să sesizeze șansele. Să se apropie de oamenii din jur, să construiască relații de calitate. Și dacă se poate, să se implice în acțiuni de voluntariat.
Studenții care au intrat în acest program au remarcat nevoia de a fi mai ancorați în realitate, pentru că programa școlară are goluri importante. Pe de altă parte, sunt într-un moment de răscruce și au dificultăți în a înțelege diferitele specializării din industria comunicării, dar și importanța dezvoltării personale. Programul de mentorat îi va ajuta să conștientizeze cum să-și construiască viața în jurul valorilor proprii și să investească energie pentru a se specializa într-o zonă profesională pentru care au o afinitate mai mare.”
Liudmila Matei, Business Director, Lead Sr Consultant este mentor remote, fiindcă nu lucrează în țară, însă și-a dorit să pună umărul la această inițiativă IAA România de creștere a tinerelor talente. Iată ce ne povestește Liudmila:
„Tinerii sunt debusolați, sistemul de școlarizare tradițional neechipând nici pe departe viitorul angajat / antreprenor pentru viața profesională reală, nemaivorbind de abilități de leadership! Motiv pentru care nici organizațiile, oricât de mult ar încerca, nu reușesc să creeze environmenturi motivaționale și să rețină talent de calitate, fără a schimba abordarea.
M-a bucurat nespus inițiativa IAA și pur și simplu nu mi-am putut imagina că aș putea sta cu mâinile în sân, fără să contribui, fără să mp implic. După 15 ani de expertiză și experiență, o simt de fapt ca pe o responsabilitate, și cred că așa ar trebuie să fie pentru toți oamenii seniori din industrie. Cred că dacă vrem să formăm o industrie de marketing și comunicare solidă și robustă, cu standarde ridicate și competitivă la nivel global, trebuie să ne facem timp pentru training și formare de calitate la entry level. Chiar și cu contribuție de la distanță în cazul meu, sperând să aduc în program perspectiva și standardele industriei MarCom din afara României.”
Ruxandra Rău, Director Brand & Communication Strategy și Daniela Hariuc, Head of Customer Experience & Market Insights Telekom România s-au alăturat de asemenea, cu mult entuziasm în program.
“Am ales provocarea MentorIAA din dorința de a ajuta, de a dărui, și de a încuraja pe cineva să pășească măcar cu puțin mai încrezător înainte. Mi-aș fi dorit să am și eu parte de un astfel de program pe vremea facultății, pentru că am avut multe întrebări, fie nepuse, fie nerăspunse.
Am început programul simțindu-mă în primul rând copleșită de responsabilitatea față de cea pe care urma să o mentorez. Întrebându-mă cum îi pot fi de folos, ce pot să îi spun relevant, dacă îi voi putea răspunde la toate așteptările sau întrebările. Însă totul a venit de la sine încă de la prima întâlnire. Am fost amândouă foarte deschise și foarte autentice, am petrecut aproape trei ore împreună, și nu am simțit cum a trecut timpul. Am fost surprinsă foarte plăcut să descopăr o persoană foarte asemănătoare cu mine la aceeași vârstă, împărtășind aceleași preocupări, valori, convingeri, sau sentimente. Perfect match :-). Aștept cu mult drag și entuziasm următoarea întâlnire.”
Am discutat apoi și cu studenții și profesorii coordonatori, pentru a obține și o perspectiva din unghiul opus. Și ne-am bucurat să regăsim același entuziasm și de cealaltă parte a „baricadei”.
Cristina Leovaridis, conf. univ. dr. Cristina Leovaridis, Facultatea de Comunicare și Relații Publice, SNSPA
„Mă bucur să constat că entuziasmul studenților vis-a-vis de programul MentorIAA infirmă rezultatele unor studii mai puțin optimiste despre generația Millenials: studenții s-au dovedit a fi exact așa cum și-i dorește orice profesor – motivați, foarte receptivi, dornici să cunoască, avizi să aprofundeze și să-și urmeze aspirațiile, să construiască pe fundații solide.
Întâlnirile 1 la 1 între studenți și mentorii lor au loc într-o atmosferă prietenoasă și colegială, în care studenții pot acumula nu numai cunoștințe practice despre domeniu, complementare celor predominant teoretice primite la facultate, dar mai ales, își pot forma modele profesionale, pot redeveni încrezători în principiul, erodat din păcate în ultimii ani, că un viitor profesional de succes se construiește inclusiv prin mult efort și etică, nu numai talent și inspirație de moment.”
Cătălina Groza, studentă la Master Publicitate, anul 1, la Facultatea de Comunicare și Relații Publice, SNSPA, confirmă spusele doamnei profesoare:
„Nu cred într-o rețetă a succesului sau în cărți care îți garantează calea spre un job perfect în numai 10 pași simpli. Însă cred în poveștile oamenilor care au ajuns să lucreze în publicitate și fac această meserie din pasiune. Și aș vrea ca din fiecare poveste să identific câteva „tips & tricks” care să mă ajute mai târziu. Consider că este esențial să înveți cum să aplici ceea ce înveți și pentru acest lucru am intrat în programul de mentorat MentorIAA”
Andreea Barbu, Conf. Univ. la Facultatea de Marketing din ASE, ne povestește de asemenea:
„M-au bucurat foarte mult entuziasmul mentorilor și dorința acestora de a împărtăși studenților din experiența lor de business, dar și implicarea cursanților și atitudinea responsabilă a acestora. Nu în ultimul rând, startul programului a fost posibil și datorită preocupării profesorilor de a le oferi studenților un alt instrument practic, care să ajute la completarea formării lor profesionale.”
Iulia Surianu, studentă a Facultății de Marketing, și-a asumat această responsabilitate a propriei dezvoltări:
„Programul constituie un real ajutor în efortul meu de a avea o carieră de succes în domeniul publicității. Am fost impresionată de interesul mentorului meu de a mă cunoaște și de a înțelege foarte clar ceea ce îmi doresc, dar și de efortul pe care îl depune în a mă ajuta să îmi dezvolt aptitudinile și să devin competitivă pe piața muncii.
MentorIAA este parte din AcademIAA și a fost lansată în toamna aceasta, sub conducerea Laurei Tampa (Director Programe Educaționale IAA România) și Monei Opran (COO Chentrade Cheil România).