Istoric

Momente cheie în istoricul organizației

1993

În aprilie un grup de entuziaști sub coordonarea dlui Mihail Vârtosu au ideea de a fonda asociația International Advertising Association (IAA România) cu scopul de a unifica vocea industriei de marketing și comunicare din România în perspectiva inițierii unui dialog constructiv cu autoritățile în vederea creerii cadrului legislativ și de autoreglementare a industriei de marketing și publicitate în România.

3  Octombrie – Asociația IAA România este oficial înființată prin Decizia Judecătoriei sectorului 1 București.

1994-1999

În această perioadă, IAA România demarează dialogul cu autoritățile pentru actualizarea Legii Publicității și Legii Audiovizualului.IAA România împreună cu alte 5 companii din industria de marketing și publicitate pun bazele Asociației Consiliul Român pentru Publicitate – RAC, asociatia industriei cu rol in definirea si actualizarea cadrului de autoreglementareCompaniile care au fondat RAC, alături de IAA, sunt: Brewery Holding S.R.L. (astăzi Heineken România), Henkel Romania S.R.L., Procter&Gamble Marketing Romania S.R.L. și Unilever Romania S.A.Începe lucrul la primul Cod de Practică în Comunicarea Comercială.

2000

IAA înființează primul Joint Industry Committee cu scopul măsurării audiențelor TV.

2001

Ia ființă ARMA – Asociația Română pentru Măsurarea Audiențelor, asociație profesională independentă, având la baza primul Joint Industry Committee.

2003

IAA alături de UAPR încep să organizeze și în România festivalul Effie, singura competiție care premiază eficiența în comunicare.

2004

Conferința anuală IAA are ca temă ” The Making of a Name” și îl aduce ca invitat pe Steve Rivkin

Effie Awards – Ediția a 2a.

Comitetului Director al IAA România a inițiat în rândul membrilor săi o amplă campanie de strângere de fonduri pentru construcția școlii și a grădiniței din localitatea Ionel, comuna Uivar, judeţul Timis, una dintre localităţile cele mai grav afectate de inundaţii în 2005.

2006

Conferinţa anuală IAA a avut tema “ Next Generation Integrated Marketing Communication”, avându-l drept invitat pe Dl. Don E. Schultz, parintele acestui concept.Felix Tătaru și Alexandra Olaru au ideea unei Școli de Marketing și Comunicare și astfel demarează proiectul Școala IAA, cu ajutorul Afroditei Blasius (Bridge Communication), Cristinei Gheorghe (Institutul Dezvoltării Personale), al lui Dan Petre (D&D Research) și Victor Dobre (IAA).Effie Awards – Ediția a 3a.IAA România demarează o serie de workshopuri dedicate seniorilor, cum ar fi: “Selling and Buying Creative Work”, seminar sustinut de catre Speakers’ Corner, o reputata companie de training din Marea Britanie, „Account Planning Course” și  “Extreme Research Techniques – Cercetarea care face diferența în advertising” ambele susținute de John Griffiths, APG Londra.

2007

Începe primul Modul al Școlii IAA, Modulul Fundamentele Marketingului și Comunicării

Are loc Summitul European IAA, în perioada 26-28 septembrie 2007. Sub deviza „Europe. Continuous Change”, evenimentul a reunit personalități internaționale și locale de prestigiu, din lumea afacerilor, publicității și a marketingului.

IAA deschide porțile IAA House, locul de întâlnire al industriei de marketing și comunicare, la 13 ani de la începerea activității.

IAA își deschide și porțile digitale, lansându-și pentru prima oară site-ul: www.iaa.ro, cu sprijinul tehnic al Webstyler.

Se înființează IAA Young Professionals, un program al IAA ce reuneşte tineri profesionişti sau studenţi în ani terminali, atraşi de pasiunea comună pentru domeniul marketing şi comunicare.

IAA România și Consiliul Național al Audiovizualului lansează „Programul național de educare pentru un stil de viață sănătos”, o campanie de educare în vederea alimentației echilibrate și a exercițiului fizic. Mai multe despre program aici.

Effie Awards – Ediția a 4a.

Editura IAA, specializată în marketing și publicitate publică primul său titlu: ”Efectele publicității”, de Brigitte Weiss.

2008

IAA România este recunoscută la nivel global prin trofeul “Golden Tulip – pentru cea mai activă și mai creativă filială IAA din lume”, în cadrul celui de-al 41-lea Congres Mondial IAA.

IAA România organizează prima ediție a Premiilor de Excelență.

Premiile de Excelenta 2008 - Ediția I

IAA România și Fundația Olimpică Română lansează seria de cursuri „Introducere în marketing și comunicare” adresate sportivilor olimpici români, pentru a-i ajuta să își îmbunătățească brandul personal.

Școala IAA organizează Ediția a II-a a Modulului Fundamente și lansează și Modulul Marketing și Comunicare Strategică, dedicat mid și top-managerilor.

IAA România pune bazele Coaliției pentru Brandingul de Țară, prin organizarea unei dezbateri pe tema „Brandingul de țară – unde este România pe harta lumii?”. Invitat special a fost Dr. Shashi Tharoor,  fost secretar general adjunct ONU.

În august IAA România, UAPR și ARRP semnează un protocol cu Ministerul pentru IMM, Comerț, Turism și Profesii Liberale în vederea licitației internaționale pentru construcția brandului de turism al României.

Effie Awards – Ediția a 5a.

2009

Are loc cea de-a doua ediție a Premiilor de Excelență.

IAA Young Professionals se extinde prin deschiderea unei filiale și la Cluj.

Effie Awards – Ediția a 6a.

Școala IAA susține de două ori Modulul Fundamentele Marketingului și Comunicării în 2009.

2010

Are loc cea de-a treia ediție a Premiilor de Excelență.

Premierea lui Petre Barbu, în cadrul celei de-a treia ediții a Premiilor de Excelență

Effie Awards – Ediția a 7a.

IAA România dezvoltă un parteneriat educațional împreună cu SNSPA, care va sta la baza realizării programului AcademIAA în viitor.

Laura Tampa preia conducerea Școlii IAA și organizează o ediție Modulului Fundamentele Marketingului și Comunicării și o ediție a Modulului Marketing și Comunicare Strategică.

Școala IAA alături de The Network organizează primul workshop Blue Ocean Strategy Simulation, alături de Eusediu Margasoiu, singurul trainer certificat Strat-X din România.

2011

Are loc cea de-a patra ediție a Premiilor de Excelență.

Valentin Suciu premiat în cadrul celei de-a patra ediții a Premiilor de Excelență

Effie Awards – Ediția a 8a.

Școala IAA organizează încă o ediție a Modulului Fundamente, iar profesorii Școlii sunt acreditați

CNFPA. Are loc încă un workshop Blue Ocean Strategy Simulation

2012

IAA România organizează cea de-a cincea ediție a Premiilor de Excelență.

Eusediu Margasoiu, trainer certificat Blue Ocean Strategy Simulation

Effie Awards – Ediția a 9a.

Școala IAA obține o finanțare POSDRU prin care susține în acest an de două ori Modulul Fundamentele Marketingului și Comunicării și de două ori Modulul Marketing și Comunicare Strategică.

2013

Prin intermediul finanțării POSDRU, Școala IAA lansează Modulul Leadership în Marketing și Comunicare, susținut de profesori de la Berlin School of Creative Leadership și de la University of St. Gallen.

Școala IAA susține Modulul Fundamentele Marketingului și Comunicării și Modulul Marketing și Comunicare Strategică. Organizează, de asemenea, Atelierele NEXUS cu Constantin Vică.

Effie Awards – Ediția a 10a.

2014

IAA România organizează cea de-a șasea ediție a Premiilor de Excelență

Școala IAA lansează Modulul Strategie de Marketing și Comunicare Digitală.

Modulul Fundamentele Marketingului și Comunicării continuă și în acest an. Școala IAA introduce un nou atelier: „Negocierea de Elită”, cu Eugen Mihai.

2015

Școala IAA organizează noi ediții ale Modulului Digital și Modului Fundamente și reia atelierul „Negocierea de elită” cu Eugen Mihai.

2016

IAA România este distinsă la nivel de rețea cu premiul „IAA Global Excellence Award”

Felix Tătaru preia mandatul de Președinte Global IAA.

IAA România organizează a treia ediție a Zilei Publicității. 

Effie Awards – Ediția a 12a.

Școala IAA organizează două ediții ale Modulului Fundamente și două ediții ale Modulului Digital. Organizează workshopurile: Blue Ocean Strategy Simulation cu Eusediu Margasoiu și Consumer Neuroscience cu Adina Nica și Dragoș Cîrneci.

2017

IAA România și IAA Global organizează prima ediție a Conferinței Globale IAA, care a numărat peste 25 de speakeri și l-a avut ca invitat special pe Steve Wozniak.

Se lansează programul AcademIAA, primul program transversal de parteneriat între mediul de afaceri din MarCom și mediul universitar.

Școala IAA sărbătorește 10 ani de la lansare, care au însemnat:

La Școala au loc două ediții ale Modulului Digital și una a Modulului Fundamente.

Effie Awards – Ediția a 13a.

2018

Are loc cea de-a șaptea ediție a Premiilor de Excelență și a Zilei Publicității.
Câștigătorii Premiilor de Excelență IAA 2018

IAA România alături de IAA Global trec printr-un proces de împrospătare a identității de brand și a asseturilor digitale: pe plan global se lansează o nouă identitate grafică, iar pe plan local relansăm site-ul iaa.ro și scoalaiaa.ro

IAA România și IAA Global organizează cea de-a doua ediție a Conferinței Globale IAA „Creativity 4 Better” cu vorbitori din agenții de rețea și independente, companii multinaționale

Școala IAA găzduiește cea de-a 8-a ediție a Modulului Digital și workshopurile: Blue Ocean Strategy Simulation (cu Eusediu Margasoiu), Consumer Neuroscience (cu Adina Nica și Dragoș Cîrneci), Tehnici de Prezentare (cu Antonio Momoc și Mihai Rădulescu).

O zi de curs la Modulul Digital de la Școala IAA

Effie Awards – Ediția a 14a.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Acest site folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți experiența ta de navigare și pentru a asigura funcționarea corectă a site-ului. Continuând să folosești acest site, recunoști și accepți utilizarea cookie-urilor.

Acceptă toate Acceptă doar necesarele