Mini-MBA-ul de la Școala IAA dedicat managerilor de brand, strategilor și accounților va începe în mai puțin de o lună așa că am stat de vorbă cu Ștefan Teodorescu, unul dintre profi pentru a afla ce așteptări are el de la program.
Ștefan Teodorescu este consultant și trainer cât și Regional Marketing Capability Director la Asahi Eastern Europe. La Modulul Marketing și Comunicare Strategică Ștefan vorbește în cadrul sesiunii de 7 zile dedicate strategiei de marketing, alături de Paul Markovits (VP URBB), Camelia Panait (Marketing Director) și Afrodita Blasius (GM Marcomia). Sesiunea acoperă comportamentul consumatorului, segmentare, targetare și poziționare de brand, managementul portofoliului de brand, planul și activitățile de marketing, innovation management, marketing de criză.
MAI MULTE DESPRE Mini-MBA-ul MARKETING ȘI COMUNICARE STRATEGICĂ
Salutare! Ne poți povesti care este motivatia ta de a te alătura proiectului educational Școala IAA?
Școala IAA este o ocazie fantastică de a învăța. Învăț, în primul rând ,eu ca « profesor», pentru că atunci când încerci să îi explici altuia înțelegi și tu cu adevărat. În plus, am posibilitatea să intru în contact cu tineri talentați, să-i ajut să se dezvolte și poate să își vadă profesia dintr-un unghi nou. Și asta alături de alți oameni seniori din industrie, pentru care am un respect enorm. Mi se pare foarte tare.
Cum vezi middle și top managementul din marcomm azi și în ce fel crezi că ar trebui să evolueze ?
Cred că facem lucrurile corect, dar ne-am pierdut din entuziasmul și energia pe care le simțeam acum ceva ani. Și pe care generația dinaintea noastră le-a avut din plin. Mi-ar plăcea să îndrăznim mai mult și să ne asumăm un rol mai mare în societate.
Vei fi la catedra Modulului Strategic, care va începe în primăvara anului 2020. Care sunt principalele concepte pe care le vei aborda în sesiunea ta? Cu ce gânduri ai vrea să plece studenții la finalul cursului tău?
Le voi povesti studenților despre cum să construiască branduri de succes. Este o sesiune foarte interactivă – puțină teorie, cât să îi pună pe gânduri, și multă practică. Ne distrăm foarte bine de obicei, dar există un substrat serios.
Cred că brandurile care au succes pe termen lung sunt cele care au un scop îndrăzneț și nobil, dincolo de cel comercial. Fac ceva pentru oameni – îi ajută, îi ating emoțional, le trezesc o idee nouă. Cu asta aș vrea să plece – construind branduri, poți ajuta și inspira oamenii către mai bine.
Dacă ai mai fi azi în etapa de mid management a carierei tale, poate Brand Manager sau Account Manager, ce ai vrea să fi știut? Sau ce i-ar transmite versiunea ta de azi mai tinerei?
Versiunii mele mai tinere i-aș transmite îndemnul de a se bucura de fiecare victorie, dar și de fiecare nereușită. Mă rog, poate să te bucuri de nereușite este prea mult – dar cu singuranță au un rol foarte util. Așa înveți, așa te dezvolți. Și cu cât o faci mai devreme, cu atât mai bine.
Timpul pentru #Never Stop Learning
Ce campanii, inițiative de brand te-au impresionat în ultima vreme?
Îmi place Telekom pentru felul în care știe să se conecteze la tânăra generație – o fac foarte jucăuș și interactiv.
Îmi place de asemenea ING, pentru că au reușit să își mențină diferențierea și relevanța.
Exemplu: Campania „Salvează-ți timpul”, realizată de Headvertising și pe locul 1 în Top ADC Septembrie 2018.
6. Ce resurse urmărești și recomanzi pentru doza săptămânală de inspirație (din sau din afara industriei) ?
Obișnuitele și clasicele IqAds, Adweek, Campaign. Mai am cativa autori pe care îi urmaresc : Scott Galloway, David Trott. Adesea, însă cele mai tari idei apar pe grupul intern de marketing al echipei Ursus – unde sunt mulți puterea crește.